Look by Linn

Migränen var visst Bihållsinflammation ...

Martina, Juni, Colin och Julian
martinas "hopplösa" naglar
Men med Julians assistans blev de så här.
"jag är sjuk tills jag är frisk"
Sa jag bestämt till mig själv i förra veckan. Och så började jag jobba.
Men jag kände att jag inte mådde som jag skulle. Så idag ringde jag till Tudorkliniken, hemma själv med båda barnen men jag var tvungen att få ett svar. Tänkte ta pojkarna i dubbelvagnen. Frågade lite snabbt om vagnen fick plats på vårdcentralen?! De har även bvc.
-Nej! Får jag som svar. Inte ens i hissen så de. Vad fan tänker de med?! (jag kommer byta vårdcentral efter jag varit där på provtagning m 10 dar)
Christofer satt i möten och kunde inte komma ifrån. (Märker nu att hans jobb inte är så flixibelt, inget man tänkt på innan, då jag alltid varit hemma.
Ringer då Martina och hon kommer och passar killarna med Juni. Åh vad hade jag gjort utan dig?! (Fortfarande haft ont och gått till jobbet i morgon).
Jag tar bilen till Tudorkliniken och där får jag svar efter blodproet att jag har bihållsinflammation. Inget mer jobb denna vecka. Och så måste jag dit om 10 dar för nya provtagningar.
Får ett mms av Martina att läget är lugnt. Så tacksam att ha en vän som Martina. 
Att lägga sig och vila med barnen hemma... Går ju sådär. Så vi körde lite nagelstyling på Martina och Julian.
Så länge barnen är nöjda så är jag nöjd. Mindre stoj och mindre huvudvärk.
Men i morgon och fredag måste de till dagis, mår ju faktiskt inte alls bra.

2 kommentarer:

  1. Är väl klart att man ställer upp för varandra! Nästa gång är det du som har hand om Svea och Juni! Och killarna skötte sig exemplariskt! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tar med tjejerna och äter semla :-) .
    Kram

    SvaraRadera