Look by Linn

Vardagen är igång.

Dag 2 på jobbet.
Lite för mycket "bihållsinflammation-tryck" för att säga att jag mår bra. Kroppen är helt sänkt, snorar och hostar och käkar värktabletter pga migrän... Men ingen feber och Annars mår jag bra tack. Pojkarna snorar lite men är pigga och glada.
I morse tog Christofer dem i cykelvagnen och drog till dagis. Jag roddade hemma en halvtimme till sen tog jag bilen till jobbet. Tanken på att träna är långt borta. Måste bli mycket friskare först.
Kom till jobbet och kom på att matlådan stöd kvar hemma. Minnet är värdelöst.
Trivs riktigt bra på jobbet, dock har jag varit alldeles för hängiga för att kunna komma in i jobbet på bästa sätt. Men att få vara Linn, umgås med underbara kollegor, den känslan känns kanon.
Tisdagar hämtar jag på dagis, så 16:45 mötte jag Julian springa hand i hand med Blanka, skrattandes. Colin lekte med fjädrar på golvet och blev glad när han såg mig.
När jag fått på Colin kläderna så var Julian borta?! Tittade i torkskåpet men inte där... Öppnade till toan och där sitter han, på toan med byxa och blöjan nerdragna. Han hade inte gjort nått, men han ville väll göra som de andra?!
Hem i bilen och roddat med middag, stekt lax, pastaskruvar till pojkarna, kålsallad till oss.
Julian höll på att somna i soffan men jag hann fånga honom.
Det känns skönt att veta att det är en softdag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar