Look by Linn

6 mars

Här har vi haft feber, vi har snorat och vi hostar..vi (jag och Julian) var friska i 1 vecka, men sen förra måndagen så fick han feber och i fredas så kom den till mig. Men den här jäkla hostan, är tydligen nått "som går nu". Säger Bvc. Och jag som aldrig hostat, har hostat i ett par månader nu. Julian hostar mest upp snor, lika fräscht.
Igår var det en riktig pissdag. Dyngförkyld, feber och tjurig.. men solen den sken och den skiner även idag. Har suttit ute på altanen i lä, Julian bäddar vi in i vagnen, så sitter han och leker med sina grejer. I går somnade han så när Christofer satt ute.
Idag tog han sin fm-lur från kl 10.00-13.00?!..tror inte han behöver nån em-lur. Jag har börjat sälja (och köpa) på Tradera. Tycker ju allt som är tekniskt är krångligt och svårt, men när jag väl lärt mig, då jävlar.
Köpte mig en hylla på Tradera, som inte kommit upp ännu, jag skyller på febern. Ikväll kanske..eller i morgon.

Idag såg jag en jättefint trälåda med texten "Lycka är inte ett tillstånd utan ett val". Tyvärr slutade aktionen på 550kr..det positiva var att det inte var jag som vann med den slutsumman.
Men så skrev jag den texten som "header-text" men så fick jag ett mess..och så bytte jag tillbaks till den gamla.

I morgon ska vi vara friska, har jag bestämt, ny vecka, nya möljigheter och fullt schema..Om vi är pigga och friska.
måndag; fika med måndagsgänget hos Josefina
tisdag; besök på jobbet
onsdag; kyrkis med Veronica (sälja mitt skrivbord)
torsdag; lunch med Ida och lilla Leah
fredag; promenad med Veronica

Jag fattar att det är när vi är ute och träffar så mycket barn som vi får dessa förkyldningar, men så länge Julian är pigg så går vi hemifrån.

1 kommentar:

  1. Hoppas ni blir friska snart! Träffa andra MÅSTE man ju göra, för annars går man ju som hemmaförälder under! Jag tror på att man får mycket baciller och virus när man badar i simbassänger. vet att barnläkarna här avrådde från det om man hade småbarn, under värsta förkylningstiderna. MEN man måste ju ha ett liv också :) Svåra gränser... Krya på er!

    SvaraRadera