Look by Linn

Våren är här!

Ifjol vetjag att det var mycket snö kvar på min födelsedag 30: mars..idag den 22:e mars syns få staka snöhögar gömda, solne sken som aldrig förr och promenaden vid 9-tiden var helt underbar. Hade den nya jackan på mig och bara en tunn tröja under och sjalen kändes förr mycket..då är det vår på riktigt.
Nu får jag ta tag på promenaderna på allvar, en på fm varje dag känns som en skön start på dagen. Då jag fortsätter mumsa i mig sötsaker på fikorna...ja, då får jag fortsätta promenera.

Idag gick vi ner till Bvc, Julian väger nu 11,650kg och är 79 cm lång, inga nya tänder i sikte. Nyheten var att på vägningen fick han syn på en Alfons-docka och gall-skrek, den var jätte läskig! Bort med den och så satte jag honom på vågen, samma skrik igen?!..att sitta där var inte kul, men med lite bus och lirk så gick skriket snabbt över och vi satt och lekte med Alfons, som var rätt så mjuk och god.. Han har aldrig reagerat negativt på någe sätt innan, men Helen sa att detta beteende är vanligt i denna åldern, mer mammig och lite rädd för nya saker.
Min man är nog inte så imponerad av mina hjälpande händer i trädgården, men som tur är så gillar han att arbeta ute. Idag tog han tag på framsidan, här har vi varit oense innan, han ville behålla dessa buskar, men jag tyckte vi kunde gå hlva vägen var och han fick behålla en buske..Efter någon veckas funderingar (eller varför han nu ändrade sig) så ryckte busken framför kontoret. Rodedendron fick en ny frissa men den står kvar.

Här hoppas vi att en fin gräsmatta växer i sommar...

Och vid vår inglasade altan på bakgården, så friserades ännu en jätte buske..


Före
Efter
Detta betyder mer ljus köket och i uterummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar