Look by Linn

Idag ringde de från dagis!

Snacka om att man blev rädd, de har aldrig ringt innan, bara skickat söta mms på Julian och hans upptäcksfärd på skolan.
Innan lunch så hade han klämt tummen under en stjutdörr, fått en rdig blodblåsa just där man tar tummavtrycket. Han hade blivit jätte ledsen och otröstbar för en stund. men han fick ändå i sig bra med mat och sen lekt på och blåst med såpbubblor. Men de ville ändå ringa och berätta ifall jag ville åka med honom till läkaren när jág hämtat honm. Nu skulle han sova och de tyckte inte jag behövde ta hem honom tidigare.
Och när jag km, så var han full av energi och tummen kunde han leka med hur lätt som helst, den är bara väldigt blå, stackarn.
Så vi gick hem och mös istället för att söka vård.
Inatt vaknade han ca 02.00 grinandes i sitt rum, jag var tvungen att gå in och hämta honom. Bar in han och lade han bredvid mig och han somnade genast. Kl 07.00 vaknade jag av att Christofers klocka började lysa.. Julian sov?! hallelulija! Men vaknade strax efter, men ändå ren njutning för ryggen att gå upp 2 timmar senare än vanligt. Därav mitt pucko-ryck att flytta om lite i hallen som givetvis resulterade i en skitvärk, men jag hade kul, blev nöjd, så för mig var det värt det, att få pyssla en stund och få "leva" lite normalt. Sen att jag varit sffliggandes sen Julian somnade, ja så är det..
Fantiserade om chokladmuffins idag, såna som man köpte på Waynes förr. Eller en stor Semla, vill så gärna trycka i mig sötsaker. men dag 3 är avklarad, check!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar