Look by Linn

Lämnade Julian i morse..

det regnade och vägen upp var rena lervällingen. Väl där blev han ledsen och ska sätta sig direkt innanför dörren, eller helst utanför, så jag får lyfta in en prootesterande unge. Som nu blivit blöt om rumpan!
Till slut, efter jag fått av honom kläderna och efter han bara legat raklång på golvet och krokodilgrinat en stund, fick jag in honom (bärandes) innanför grindarna på hans avdelning. Där träffade jag en ny pedagog som bara pratar engelska med barnen. Hon pratar lite svenksa när de just har kommit, om de är ledsna som i Julians fall, annars bara engelska. Kanon tycker vi. Visst, förstår de inte alls, så plockar hon in ett svenskt ord.
I badrummet stod 3 av barnen i underkläder och lekte i ett stort vattenbad, det fick Julian att skina upp, och så kunde jag gå.
När Julian hämtade honom, medelade de att han älskar vatten och frukt!
Innan fruktstunden får de ta in honm i badrummet och leka tills all frukt är framme och sen får han komma ut igen. Annars tjuvar han så mycket frukt han kan.
Positivt att det är frukt iallefall.
Jag tjuvar ju all choklad jag kan..
Nu är killarna i simhallen och busar, mannen ser det som ett rent fys-pass att åka dit med Julian. Och Julian älskar att bada och åka rutchkana.
Själv så har jag förberett middagen och har nu vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar