Look by Linn

Ok, mindre sömn kan det ju inte bli..

Och så var denna över.
Christfer lade Julian vid 19-tiden. Själv så gick jag upp med Colin strax innan 21.. tänkte att jag behöver lägga mig i tid, om jag ska få nån sömn inatt.
Igår på dan så åt Clin och sen somna m direkt, men på nätterna DÅ ska han vara vaken längre stunder och titta, snacka.. Lägger jag honom på bröstet och puffar lite i rumpan på honom för att få honom att somna och han inte är trött. Då säger han ifrån, inget som man kan nonchalera direkt.
Somnade 21.30
22.30 vaäcktes jag av Julian som var ledsen på sitt rum, upp, in till han i hopp om att han skulle kunna somna om i hans egen säng.. efter 20 minuter gav jag upp. Tog med honom till vår säng, där Colin redan låg. Oj, vad konstigt det blev.. ännu mer tårar..
00.00 somnade storebror, för att bytas av med lillebror, som var hungrig.. och pigg?!
Det var inte jag!
Tror vi somnade 01.00.. vid 03.00 var det mat igen.. Julian vaknade lite och gnydde, ville INTE att han skulle vakna, så jag fick vyssja lite med honom, mellan varven av blöjbyte, amning, puff i rumpan och trötta ögon.
Man har lärt sig nu grannarnas natt/morgonrutiner.. vad ska man annars titta på än ut genom fönstret?!
06.00 vaknade Julian, men vi låg kvar i sängen en liten stund, sen amning av Colin, och sen morgonfix med Julian.
Nu ligger Christofer och sover på ovanvåningen, jag har fått mitt kaffe och känner att småkillarna lade ribban bra, för sämre sömn än så här får man nog inte..
I em, kommer Maria & Tage för lite lek och bus.

1 kommentar:

  1. Aj då låter inge kul....sammtidigt så känner jag att jag skulle vara glad om jag fick sova så lite här lyser ju sömmnen med sin frånvaro...Men våra nattvanor är ju lite extrema ;) Längtar efter att få träffa lillprinsen...kram

    SvaraRadera