Look by Linn

Lilla Annie 10 dagar..

Idag har det fortsatt att regna. Christofer jobbar så det var bara att dra på alla regnkläder i med dem i dubbelvagnen och sen upp till dagis.. Där möttes jag av en av fröknarna sm såg förvånad ut?! "Men Linn, det är studiedag idag!" Öhh jaha.. kmmer på i huvet att jag sett på nån lapp att den 10 april är det studiedag.. men att det var idag eller att jag skrivit in det i calendern, nej det fanns inte i huvet.
Ok, vände hem igen och insåg att det skulle bli "röj" med Julian hemma ch vi skulle få besök av Eva, Alve & Annie.

Annie valde samma födelsedag som mig.
Alve är betydligt lugnare än Julian, sorligt men sant fick han ett grepp runt halsen av MIN son, Det är oförlåtligt. Jag fick en chock när jag såg vad han gjorde, jag flög fram och ryckte bort honom, han verkade inte förstå vad han gjorde och Alve verkade inte heller så bekymrad. Jag såg bara att han höll, ingen tyngd eller med kraft. Men bara tanken... Fan alltså, har han sett detta grepp nånstans på dagis? eller var?.. inte är det här hemma. Som förälder så skäms man så fruktansvärt när ens barn gjort nått sånt, mot nån annan. När jag säger åt honom så verkar han inte ta till sig det heller. Ska börja med att sätta honom i skämshörnan, när han gör hyss. Kanske det kan hjälpa.

Julian somnade i soffan vid 12.. innan de ens hunnit gå.

5 kommentarer:

  1. Förstår att det är skittrist. För oss är det tvärtom då S idag kom hem med ett bitmärke på handleden. Det är jobbigt att vara förälder med ett barn som biter/slår/puttar och det är jobbigt att vara förälder till ett barn som aldrig någonsin gör någon illa, men blir drabbad.
    Inte lätt att vara förälder helt enkelt. :-)

    Jag blir förundrad över hur Julian kan somna i soffan bara sådär. :-) Aldrig hänt härhemma.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Nej Alve verkar inte bry sig! =) Han tyckte uppenbarligen det var väldigt trevligt att vara på besök hos Julian, att döma av det totala hysteriska utbrott han fick när vi skulle hem! Han hoppade över att sova middag, men sover NU i soffan. Hmm...ska ska denna kvällen/natten bli?! =) KRAM på er

    SvaraRadera
  3. Tack för responsen.
    Den behövdes.
    kram på er båda. /Linn

    SvaraRadera
  4. Jakob har både bitit, slagits och puttats på barn som han har i sin närvaro. Vi trodde att det skulle växa bort när hans språk kom och det har väl gjort till stor del men så ibland slår han mot barn han leker med. Det kommer från ingenstans. Vi är en kärleksfull familj, utan bråk, hårda ord eller något annat som skulle kunna påverka honom negativt. Vi har lärt oss att hela tiden ha koll på honom och kärleksfullt men bestämt säga till honom att det är fel. Har tar oftast åt sig och säger förlåt. Som förälder är det så oerhört tråkigt att ha ett barn om är hårdhänt, men det är ju bara att fortsätta fostra tills han slutar...

    Det är så härligt att följa din blogg. Läser den varje dag!

    Kramar Anna Dahlström

    SvaraRadera
  5. ....det jag ville säga var att jag tror inte att Julian behöver har sett något sådant tag om halsen. Jag tror att barn är barn, de testar utan att kanske ha tänkt eller planerat så mycket innan. Vi tror iaf så om vår kille, barn är olika alla har sitt sätt att utvecklas.

    Kram igen Anna

    SvaraRadera