Look by Linn

Glad Påsk!

Årets påskmiddag är över. God mat, trevligt sällskap och 8 barn från Colin på 2,5 månader till Isak på 9 år.. då har man firat påsk efter en sån träff.
Yvonne ville ge ett påskägg med godis till alla barnbarnen, men eftersom Julian inte äter godis (ännu) så låg där bara russin och såpbubblor i hans. Och till min förtjusning hade Yvonne valt ett "shabby chic" ägg.

Lova, Emma och Richard tar av buffe´n som bestod av olika pajer, sallader, bröd och ost, mumma!



Madde, Inez, Alvin, Christofer, Julian & Tyra.

Christofer fick ta hand om Julian och sitta vid barnbordet (eftersom jag har hand om Colin, som just till maten somnat.. tackar)








Värdinnan får jag nästan inte med på kort.. då hon "fixar och donar" för alla gästerna.


Lekrummet, tacksamt att det finns hos Yvonne. Julian är annars väldigt förtjust i hennes glasvaser och prydnadsaker.. som inte är barnvänliga.


Julian & Alvin




Isak & Emma


Lova




Julian & Christian


Elin och Colin






Tore





Lite dessert´..


Leon & Madde


Colin & jag


Julians påskägg som Yvonne hade gömt på ovanvåningen, så efter all mat var det skattjakt till alla barns förtjusning.


Inez hade nog längtat mest..


Vi körde "smurf" tema på killarna denna påsk.




Åh så var Julian igång.. igen..




Och att Julian fick russin.. men Yvonne hade ett till ägg med godis.. till oss, Christofer tackade nej, men jag sa -ja tack!

Det är ju påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar