Look by Linn

Fredag & regn!

Igår var Colin vaken på kvällen, så han somnade sen vid 20,30 när jag ammade honom och lade över han sen i sin säng. 1;a sovpasset brukar nu vara i ca 4-5timmar, sen är han vaken var & varannan timme. Han somnar lätt om vid amningen och jag behöver heller inte byta blöja på natten. Men inatt vid 02-tiden, var han tydligen bajsnödigt... det smattrade till rejält. Kände att det inte var nån bra ide att ignorera det. Tändelampan och försökte göra det så snabbt & smidigt som möjligt, men såg hur hans ögon blev bara större och piggare..
han hade precis ätit innan han sket, så det var lite svårare att vyssja han tills sömns med ammning.. efter 1 timme kom han på att han var trött.
Christofers klocka ringde vid 06.. idag är han i Helsingborg på nytt jobb. Jag vaknade såklart av hans klocka, Julian efter 30 minuter och eftersom Colin varit vaken på natten tog han sovmorgon till kl 08?! Jag hade ju oxå varit vaken.. men det blev ingen sovmorgon för mig.
Tog promenaden till dagis i regnet.
Hem igen till väntande loppiskund, nu sålde jag vår Stokke-tripptrapp-stol. Tyvärr passade den inte Julians kropp. Och nu när vi köpte en Urban-stol till Julian blir Stokke-stolen för klumpig att ha bredvid, så Colin kommer även han att få sitta i Ikeas- antilop.
På Facebook finns det en grupp "Förmedla tjänster, i Halmstad".
Jag lagt ut en "annons" att jag fixar håruppsättningar till bal, fest & bröllop. Det är ett stort intresse hos mig och eftersom jag fixat till mina vänners frisyrer, varför inte hjälpa andra som vill bli fina till ett bra pris. Min deal är att kunden får komma hem tilll mig på provuppsättning, och på dagen D, kommer jag till kunden.
Pris 500kr, bor man utanför centrum tar jag 100kr extra för körningen.
Skulle man inte känna sig nöjd efter provuppsättningen, tackar man nej och det kostar ingenting för kunden.
Har redan bokat in en brud & en student, det känns superkul.
När jag själv stod brud kände jag mig så tacksam att Emma tog sig till mig, mitt ute i skogen och gjorde mig vacker. Det är så mycket annat som ska hinnas med och därför vill jag själv kunna erbjuda detta själv. Jag litade helt på Emma, och eftersom hon bodde i Sthlm, hanns ingen provuppsättning. Men då det är hennes jobb, så fixade hon det strålande ändå, det var bar jag som var pirrig.
I eftermiddag har Inez sitt kalas på Busfabriken, 1,a besöket där för Julian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar