Look by Linn

Solen är här igen!

Vaknade i morse och jag ser att det är ljust ute.. inget regn som smattrar, ingen extrem kyla som drar in när man öppnar dörren. Det luktar vår, igen.
Lycka.
Dubbel lycka var att jag idag bokat upp en luncjdate med Lisa, och att jag hann med att amma Colin innan, bädda ner honom i vagnen och sen powerwalka ner till stan för att där hämta ut cykeln, som varit på service och sen träffa Lisa kl 12. Man hinner mycket när man väl måste. Christofer hade hand om Colin, som bara sov.. och det var skönt för han men även för mig som då fick lyxa till med egentid på stan.
Satte oss ute på Espresso House, en latte, macka och bara lite tjejsnack, det är najs.
Hann sen inom Regnbågens konditori och köpte bröd, Yvonne skickade med oss några skivor som hon köpt där och det var så himla gott, så det var tvunget att vi skulle köpa vårt bröd där.
Sen hem, hann sätta mig ute i solen, Colin sov fortfarande.. hämtade Julian på dagis, där jag tog upp inccidenten här hemma, men det hade de inte sett några tecken på där. Att han gillar och kramas och vara nära sina kompisar, det visste vi redan... och det fortsätter han med ännu, men inga "elaka" drag.
Skönt att höra. Hem, igen, leka lite ute, Colin vaknar, ammar, lagar mat, ammar.. och sen iväg till Expert för att åter igen lämna in kameran på service.. Jag tog åt mig detta.. lite egentid på kvällskvisten, varför inte.
Hann efter det även inom Eurostop för att handla en liten sommargarderob till Julian. Kände att det vár enklare att göra det när man var helt själv. Han har fått så mycket begagnat, så nu var det dags att handla lite nytt.. bilder kommer i morgon..
Kl var 19.20 när jag kom hem, då hade killarna badat och låg i varsina sängar?!
Colin sov?! i spjälsängen...? ... skulle inte han vara hungrig vid denna tid?!
Julian satt i sin säng och bläddrade i sina böcker och Christofer satt mitt i mellan dem i gungstolen som är i hallen.
Då tänkte jag hoppa in i duschen, men där vet jag inte om Colin kände min lukt, för han vaknade och sen var det dags att "prata" av sig lite och amma..
I morgon gäller det att fixa pass till Colin och på em kommer Maria & Tage med oss hem direkt efter dagis, bara massa bus..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar