Look by Linn

Varför vaknar jag tidigast?!

Julian är seg att somna på kvällarna.. 20.15 var han ff vaken och då vaknade även Colin, precis det som hände i förgår. Men igår tänkte jag klla m jag fick honom att somna om, stod bredvid spjälsängen ch gungade den lite lätt, då jag har "BRIO-bollarna" under benen på sängen. Stod så att han inte skulle kunna se mig, såg att han nafsade e´fter nallarna, men han somnade om, yes!
Gick ner fastän inte Julian somnat, visste att han skulle hålla sig på sitt rum och jag smög ner och satte mig helt själv i soffan.. fredagsmys?! Nej, mycket mysigare om man inte är själv.
Märkte skillanden igår att jag satt inne hos Julian en lite längre tid än vad jag brukar, bläddrade i böckerna och försökte inte tänka så mycket på Colin sm låg på babygymmet i hallen, utanför. Christofer får honm alltid så lung, och sen när han går ut så stannar Julian alltid kvar i sängen. Men när jag har läggningen har jag varit för snabb ch sen ut till Colin, sm ftast gnällt och då kommer Julian efter och börjar protestera. Men då jag var mer lugn igår, satt en stund inne med honom och sen gick ut, ja, då satt ha nöjt i sängen och bläddrade i bok, efter bok..
Sen att han inte somnar så tidigt, det kan jag tyvärr inte påverka. Han är visst morgonpigg efter mig, och kvällspigg efter sin pappa.
Colin sov i sin spjälsäng till kl 01, då lyfte jag över honom och han ammade och sov sen bredvid oss i sängen, vaknde igen för mat 03 & 05.. han somnade om, inte jag..
Jag låg vaken och väntade in att storebror skulle vakna.
06.30 vaknade Colin, 07?! vaknade Julian... Christofer sover ff, då han jobbar sin helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar