Look by Linn

Bajssanering, pms & begagnad cross!

Lägg till bildtext
Köpte denna på Loppisen och fick den även hemkörd igår kväll. Supersnällt. Steppmaskinen får ner i källaren, ch cykeln började lukta bränt?!..  sa Christofer, så den och halva garaget ska till tippen snart. Så då fick denna plats i vardagsrummet.
I morse möttes jag av bajslukt i Colins rum... Så innan dagis hann jag med helsanering av hela spjälsängenb, alla tillbehör som gick och tvätta, in i maskinen, badade Colin i vårt nya handfat på toan. Ner och frulle till alla, tömma diskmaskinen, dammsuga hela huset. Och ringa till mamma ( hon var lite orolig om jag skulle orka milen i de andras takt?!.. kanske skulle börja springa lite när jag är på gymmet?.. Min dagsform när det gäller att springa är usel, jag kommer verkligen behöva träna.. ch räknar med Karins sällskap hela "ute sässongen" på Galgberget, men jag ser det oxå som ett långsiktigt mål att kunna klara milen.), sen var kl 09.00. Vissa dagar är man effektiv.
Men lämningen vid dagis var inte rolig, Julian klänger sig fast vid benet.. har varit en upprepning nu några dagar. Vissa dagar har han haft med sig en leksak in. Då är han nöjd,men jag vet ju då att det medföljer att de andra barnen vill se och leka med den, och det vill han inte. Jag brukar tycka det är en bar "muta" för att få med honom ut på morgonen.. får kanske hitta på nått nytt?! Detta med att min mens nu kommit (ett uppehåll på mycket mycket länge). Så är jag kanske en aning känslig... är nog inte ensam i huset att tycka det. ch igår hjälpte Christofer att sätta i min 1:a p-spruta... Har hört att det kan ge biverkningar på dålig sömn, svettningar .. perfa inför jobbstarten. Mensen kan bli mycket.. kan försvinna helt så småningon, jag tar alt, 2 tack!
Så när lämningen var avklarad, huset rent och Colin nöjd med sina leksaker, var jag tvungen att prova crosstrainern. Jag kan säga att jag kommer inte kunna träna i smyg.. skit vad den gnsslade.. hmm.. Man vet ju aldrig vad man får när man köper begagnat.. Vi hoppas att den blir bättre med lite smrörjning. Men jag svettades rejält under mina 40min och spanade samtidigt på Top Model. Och det nya linnet från Röhnisch fick svettas med mig. (kommer inte köra med crocs nästa gång)
Lägg till bildtext
dagens Lunch, Nötfärs, korv och wokgrönsaker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar