Look by Linn

Hårstaylad och fin av Kim på Salong Anno

I morse cyklade (japp, jag kände mig såå frisk och eftersom det var vår igår, trodde jag det skulle fortsätta idag, men jävlar vad kallt det var) ner till Kim på Salong Anno, Storgatan 31, tel 035-100635.
Jag handlar alla mina produkter till håret här och när jag väl unnar mig en klippning och styling så går jag hit.
Kim
Rätt långt?!.. min tanke var Choklad och rött, men jag rådfrågade med Kim ch sa att hon fick bestämma. Väldigt vågat av mig som inte låter nån bestämma över mitt annars. Eftersom jag har haft i en mörk toning ifrån Keune innan 4.37, så var Kim tvungen att bleka hela håret för att sen lägga i slingor. Har man långt hår.. tar det tid. (Senaste gången jag klippte mig på salong var jag höggravid med Colin.)
Läsa skvallertidningar i fred, det var inte igår.
Lägg till bildtext
Denna köper jag hem och tonar med, samma toning som frisörerna använder. Rekommenderar den verkligen, sitter kanon och bra för håret. I botten blandade Kim 4.37 & 6.38 . De ljusa slingorna blev som 8.4 & 6.45. Dessa toningar kostar lite över 200kr och hälften räcker för mig om jag bara ska tona botten, när jag körde i hela håret tog jag i resten, så det räcker till mycket hår. Nästa gång jag tonar ska jag mixa samma färger som Kim tog i hårbotten.
Jag fick sitta en stund med inpackning (jag är urusel med inpackning) denna olja i håret, håret ska vara tvättat och lätt handdukstorkat, då stråna är öppna, informerade Kim. (jag kanske går på den köpinfon).
Detta Puder, Dust it, använder jag när jag tuperar, gör uppsättningar och även i det utsläppta håret. Har man glansigt hår som jag så blir det en aning "strävare" och frisyren blir fixerad. Den är verkligen guldvärd.
Då mitt superspray hade utgått, har jag letat och provat mig fram... jag är kräsen eller mitt hår är i behov av ett som håller. Detta använder jag nu, det är det starkaste hittills och håller skitbra.
Lite orättvisa färger på bilderna, men jag ska försöka ta bättre. Kim valde att bara använde de bruna tonerna i mitt hår. Och jag litade på henne, var jag sen sugen på rött, så är det bara att sätt i det, men det röda sitter inte så många tvättar, blev jag informerad om, och det är ju ingen hit. Jag blev suuupernöjd med dessa bruna ljusa färger och uppklippningen.
Chokladbrun och lockar!
Lägg till bildtext
Och så skulle jag ut i kylan, frillan blev demolerad direkt.
Tog denna bild hemma, här ser man slingorna lite mer i sidan. Känns så fräscht nu till våren.. om den kommer tillbaka
Tack pappa och Marina för bidraget, födelsedagspeng i förskott och jag blev så här fin, tack!

5 kommentarer:

  1. Vad fin du är! Kram, Sara(Nora).

    SvaraRadera
  2. Hej & tack snälla.
    Jag blev verkligen supernöjd själv.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så vackert och glansigt hår, ser ut som en Hollywood stjärna!

    SvaraRadera
  4. Super fint, är sugen på något liknande. Kram elina

    SvaraRadera
  5. Vilken 2 barnsmamma vill inte se ut som en Hollywoodstjärna?! TACK!
    Elina, jag har sett bilder på dig när du varit ljusare i håret. Supersnygg då som nu. kram och tusen tack för fina komplimanger, jag blir sååå glad.
    Kram

    SvaraRadera