Look by Linn

Depend Gellack

Mina naglar ser ut så här efter 5 veckor. Är supernöjd med Annika. Men jag blev tipsad om att man kunde göra naglarn hemma, med LED-lampa och att de skulle hålla?!
Var alldeles för nyfiken.. det är ju sparår nu, och skulle detta funka spar jag bra mycket pengar. (Måste lägga undan ca 700kr/månaden till NY).
Jag är van att fixa med naglarna, så jag filade brt allt, så det bara var min egen kvar. Så här är de naturella. Långa, men inte så starka längre.
Depend Gellack, köpte jag på Kicks, Christel en gammal kollega, hjälpte mig. De har inte detta i butik, så hon betsäller hem det jag vile ha, jag betalade i butik, och så kom det på posten hem till mig. Christel hade inte provat detta själv, då det är nytt på markanden, så hon ville att jag skulle komma in och visa.
Lägg till bildtext
Man köper ett helt kit inkl lampan, men ett speciellt nagellack måste även till, totalt 550kr.
Det bästa att ha gelenaglar är att de har varit slitstarka, då jag vill ha mina långa. Jag har ingen aning hur dessa kommer hålla.. det märker vi. Håller de inte går jag  gladeligen tillbaks till Annika på Borgatan 52.
Alla instruktioner står i en folder, inte svårt alls
Lägg till bildtext
Jag valde ett rött nagellack. Tror att jag lade på lite väl mycket.. men jag valde då att härda under lampan i 60sek istället för rek 30sec, ville inte att det skulle klibba.. men inga problem, gjorde enligt anvisningarna ch så här blev resultatet efter ca 1,5 timme ( tar säkert kortare tid andra gången)
Lägg till bildtext
Hoppas hoppas att de håller bra...
Det som man inte fick med, upptäckte jag, det var ett nedel när man ska ta bort nagellacket, tips om man vill köpa detta. Och att man kanske vill beställa 2 färger på nagellacket på 1 gång.
Upp till bevis, jag ger det 2 veckor.. håller det lika fint då innan jag börjar jobba är jag nöjd. Det står att det håller fin lyster i 2-3 veckor, men jag har långa naglar och van att kunna arbeta med dem utan att de går av tack vare gelen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar