Look by Linn

Bokat in att jag är frisk idag?!

Fin dikt men den gäller inte när man har flunsan. Kände mig mer död än levande igår. Men på em, tack vare ibumetin och vila 6 timmar på soffan, kände jag att kanske kanske det vänder nu.
När jag hämtade pojkarna var det underbart vårväder ute. Fröknarna berättade att när Julian sitter med ipaden så får ingen annan va med och titta (vi jobbar med att dela med sig) men igår fick bara Colin vara med och titta på den och Julian hade visat och pekat. Han är en fin storebror. Känns tryggt att de har varandra på dagis. 
La oss tidigt igår, Julian kom som vanligt över till oss under natten. Kl 04:30 vaknade båda pojkarna... Urrk... Men som ett mirakel höll Colin sig lugn i sin säng och Julian grejsade lite bredvid oss. Och 06:40 somnade de om?! Men då kände jag mig dum mot Colin, tänk om han varit hungrig?!... Men jag var alldeles för trött själv för att hoppa upp och ta upp ungarna.
07:45 gick jag upp. Alla 3 killarna sov. Det känns som ett smart drag att ha onsdan som ledig dag ihop. För alla. 
Ibumetin kickade igång dagen bra. Idag skulle jag ju vara frisk.
Och faktiskt, jag känner mig sååå mycket bättre. Mysbrallorna är långt in i garderoben. Och just nu sitter jag i frisörstolen. Nu ska jag bli vårsnygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar