Look by Linn

Vart tog Oboyen vägen?!

När jag var liten åt vi alla samma frukost. Vi drack Oboy (mjölken hämtade vi från morfars ladugård, han skummade bara bort det översta lagret med grädde, sen cyklade vi hem med kannan med mjölk), mamma kokade mjölken på spisen och sen var det APK-limpa med Bregott (som vi äter även här). Pappa drack gärna the på morgonen, men det var Oboy och APK sm var standard. Lite lyxigt på helgerna om det var färska frallor.
Här kör vi alla olika
Jag; fil/blåbär/sötningsmedel/kanel/ingefära & kaffe/mjölk
Christofer; pannkaka eller omelett, kaffe/mjölk & Grönthe
Julian; 3dl Shake (vaniljyoghurt/banan/kesella/goyobär)
Colin; 2 smörgåsar (inga kanter, bara smör och sen viker jag den dubbel, mindra kladd... får jag för mig) 1 avcado.
När slutade jag dricka oboyen?!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar