Look by Linn

Lockar, sol & Indiskt.

Lunchdate på stan med Erika & Martina.. lite lockar i håret och Linn är tillbaka!
1;a dagen på dagis HELT SJÄLV... typ... Jag muddrade fröknarna på allt jag kom på.. "han äter si o så, han kanske är törstig då, napp när han sover, äter länge.. "Linn, vi löser detta".. och jag litar på dem till 200%. Men man är ju bara mamma.
Efter 2 timmar får jag detta mms av fröknarna. Precis som de gjorde när Julian började. Tanken är såå underbar. De är verkligen omtänksamma.
Colin kryper nu på alla fyra och ställer sig gärna mot det mesta. Idag var killarna där 9.00-14.00 När vi hämtade dem sov Colin fortfarande men vaknade snabbt. Han hade ramlat lite lätt när han försökt resa sig ch blivit ledsen, ätit 3?! kycklingfileer, ris och oliver, ätit lääänge ch Julian matat honom med nappflaskan. När vi lämnat dem i mrse var Julian intresserad av lillebror i ca 5 minuter, sen hade han roligare saker för sig. Medans tiden hade jag tjejdate.
Dagens lunch blev Indiskt (gamla PLAKA) Martina beställde lamm, som skulle vara svag kryddat, men de tömde visst chillin i hennes, så vi bytte. Jag som inte gillar lamm, tyckte detta var smaskens, rensade näsan m inte annat. Dagens med kaffe 85kr och då får man denna salld innan ch all service vid bordet.
Vi var där 11.15 perfekt tid, då det snabbt blev fullt. Ingen plats för vare sig barn eller barnvagn, så perfa när man lyxar som idag, själv utan barn
Kycklingen
Martina
Liiite uppspärrade ögon (försökte se pigg ut)
Att bara går runt på stan... På Åhlens fanns en massa fint. Denna hylla!
Eller den här! På Colins rum
Och så dessa.. 2 bredvid soffan... fantisera kostar ju inget...
Underbara sol tittade fram hela dagen. Solglirerna på. Hämtade barne och tog även idag omvägen pga all is.
Innan middagen mötte jag upp Malin för en timmes promenad ute i kylan. Solen värmde inte längre men mysigt att snacka lite och umgås oxå detta utan barn.
Vilken underbar dag. jag visade mig bland folk med lockar i håret och inte nerkladdad med snor eller mat. Det kändes lite extra lyxigt. Inskolningen går ju super, då är det bara min insklning på jobbet som väntar.. lite pirrigt är det allt.
men jag har HEEELA nästa vecka på mig att ladda batterierna och göra allt det där jag skulle göra när båda killarna var på dagis, listan blir bara längre och längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar