Look by Linn

Inskolning dag 5...

Fredag den 22 februari. Gick upp för den isiga backen till dagis. Lämnade över pojkarna till en fröken som tog Colin i famnen och Julian i handen och gick in i ett av lekrummet. De var supernöjda..inga mamma-rop.. (Hallo..jag då?!)
Men sååå skönt att de trivs så bra, och Julian har slutat borra in sig i mig och vill vara där Colin är, så då var det problemet löst , för nu.
Mötte upp Karin som även hon lämnade sina barn kl 09 idag. Tränade ett superkul och svettigt GRIT PLYO-pass. 30 minuter intensiv intervallträning, fokus på spänst. Duschade där och bara hängde med varandra, en sväng på stan, tjejsnack...lyx lyx lyx!
Hon stjutsade hem mig innan jag hämtade pojkarna. DÅ hade jag 30 minuter på mig att fixa det där "dammsuga, disken, tvätten, speglarna". Man är snabb när man måste.
Var på dagis kl 14.00, då satt de bredvid varandra och åt mellismackorna. Sååå söta, att Colin sitter själv på en stol efter ett par dagar är imponerande. Han satt nöjd och spanade in de andra barnen. De beraättade att Julian visat dem en annan sida av sig idag, den snälle storebrors-sidan. Han ville vara med Colin och hjälpa hnm. Han är inte alltid, (men nästan) full med bus i benen.
Lägg till bildtext
Lägg till bildtext
Lägg till bildtext
När vi kom hem fejjade jag iordning hemmet det sista. Julian somnade i saccosäcken och Colin lekte i hagen. Då passade jag på att måla mina tånaglar med Depends Gellack och Lampan, denna gång använde jag OPI:s nagellack, alltså inte ett lack speciellt för Gellacken. Det "halkade" lite på nageln, så visst är den andra färgen bättre. Men det positiva var att man kunde lätt få bort färgen om det kom utanför, med aceton. Gelfärgen satt som berg efter man härdat den under lampan. Så det kändes ändå lättare detta. Tog ca 20 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar