Look by Linn

30 december




Att det kan vara så roligt med en vattenstråle..bra tidsfördriv i badbaljan.



Julpynt fyndat på mellandagsrean.


Skit vilken natt...par utan barn tänker nog på en grej nu.. och småbarnsföräldrar suckar och tänker på det jag menar.

Julian somnade bra igår kväll, men vaknade kl 03.00, Christofer jobbar dygn så han gick misste om detta. Då var det bara att ta upp honom, jag hör skillnaden på honom när han är trött eller för vaken. Vi provade för några veckor sen att bara gå och bädda om honom men då låg han bara och skrek..en gång i hela 2 timmar, så jag tar upp honom istället numera..rätt eller fel..jag går på känsla. men till slut somnade han vid 5-tiden och vaknade vid 07.00.

Hade bokat en promenad i dag vid 10, men vi får se om hon kommer över på fika istället. Fortfarande så kallt nu -10 grader.

Nu har jag klagat och sen läser jag min brors blogg (det är mest Linda som skriver men även Niclas) så inser jag att detta är en pissgrej om man jämför med deras liv..


Julian är helt frisk, bara lite pratglad på nätterna ..tänker man på det viset så låter det ju bara gulligt, och han är så jävla gullig, hela tiden. Dock ser inte jag ut att vara gullig nu, påsar under (runt) ögonen och nerdregglade myskkläder. När jag gav vällingen vid 07.30 hade jag inte satt på korken tillräckligt och inte tänkte jag på att titta på honom när jag höll i flaskan utan på annat?!..sen upptäckte jag välling på hela han, mig och lite i soffan. Så började min dag...det kan ju bara bli bättre.

1 kommentar:

  1. visst får man perspektiv på tillvaron..Ibland när båda barnen trotsar/ febrar/kräks och man inte får sova och allt känns URK!!! så tänker jag på åren jag jobbade på Barnavdelningen och de cancerbarn jag träffade där. Då blir det lättare att torka kräk och ta trotskonflikter.
    Men ibland behöver man ruskas om lite för att se att man har det rätt bra.

    SvaraRadera