Look by Linn

Plogningen.. vem? var?

På vår gata tror jag det är samma nisse som plogat på gågatan och på vägen, alltså promenadvägens plogning tog en xtra sväng på vägen alltså helt katastrof dåligt! Samma när jag körde bilen till flygstaden, ingen plogning alls. Bilaran som kört innan hade själva plogat upp en körbana och snön i mittensträckan var enorm, saknar Nora, där kan vi ploga, Sven och Olle, satan vad de har plogat med sina maskiner.
Tillbaka till skottningen här hemma, harkommit fram till att jag skottar bättre än min man, tycker jag iallefall. Varför?! Därför att det handlar om organisttion och det är jag bättre på, jag tänker på ett annat sätt med framförhållning. Han är ju megastark så där vinner han, snabbheten är han bäst på men "planeringen" har jag nog från "bondlivet". Visste att det var bra att ha i bagaget nån dag.
Eller är det så att jag nu tycker det går smidigt då han redan gjort upp plogvägen?! Nej, jag måste nog vara bäst bara..på detta iallefall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar