Look by Linn

Jul i Halmstad i år!


I år blir det jul hos Yvonne, det ska bli mysigt men visst kommer jag sakna min familj. Mamma och Sven har sagt innan att de skulle komma ner på juldagen och stanna några dagar, men eftersom vädret är katastrof så är det bara dumdristigt om de ska ge sig ut på vägarna om det fortsätter så här. Jag hoppas ju att vädret är bra och att de kommer, vilken mysig fortsättning på julen det skulle vara...

Jag gillar att min mamma valde att ha en ceriserosa skinnpaj på vårt bröllop, hon är världens varmaste och goaste person och så väljer hon skinn! Tufft tycker jag och skitsnygg blev hon, kul att hon körde på det rosa temat och matcha brudbuketten så oxå. Jag grinade inte alls inne i kyrkan, men när vi kom ut til alla utanför och när mamma kom fram.. ja då kom tårarna!.. sen kom de åter när alla talen sades under festen, men annars smilade och skrattade jag så mycket att jag hade ont i käkarna dagar efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar