Look by Linn

Juldagen

Christofers bästa julklapp (som han köpt till sig själv)... det var det tills han öppnade julklapparna från Nora.






Här bakas det bröd till mamma och Sven.



Christofer fick underställ av mig i julklapp, han vart inte så impad, tills han provade dem..då ville han inte ta av sig dem, tolkade det som ett gott tecken. Av pappa och Marina (och mig) fick han ett överställ. Jag var riktig optimist och köpte i strl L till mig själv..får väll ut och åka lite så passar det snart.
Av mamma och Sven fick vi skidor, stavar och pjäxor. Var ju tvungen att avslöja här och nu att min senaste debut i spåret var runt tidigt -90tal... i Sälen med Karin..med slalomstavar.. Den kombinationen var ju riktigt kul men duktigt det var jag inte, speciellt inte ide´n att vi skulle gina igenom ett skogsparti med en meter snö..som tog ca 2 timmar. Det var tider det..
Av Yvonne fick vi pengar, så det blir att införskaffa en bra ryggsele att ha Julian i för Christian och Emma hade en pulka vi skulle få...




Julian fick en bil som man styr framåt genom att vrida på ratten, de har redan 2 st hemma hos sig så att barnen kan ha och åka med där..men de tyckte att Julian skulle får ha en egen här eftersom det var så långt hem till dem.

Japp..jag fick plats oxå!












Sven och Christofer åkte ut med skidorna på eftermiddan..tyvärr fanns det inga bra spår här omkring galgberget, det var sandat.





..och jag var vaken till kl 22.00 denna juldag.

1 kommentar:

  1. Vilka kanonjulklappar ni fick! Har ni varit ¨så snälla i år? ;-)

    Här i Stockholm hade en pappa tagit på sig skidor med sin son på ryggen i en bärstol/bärsele. När han skulle ta ner sonen så levde han inte längre. Så otroligt sorgligt.Kylan och blåsten gjorde att barnet dog. Bara en liten tanke .... :-/

    Ha nu en god fortsättning! KRAMAR

    SvaraRadera