Look by Linn

Julafton 2010

Dagen började här hemma med mys bara mys..
..och dreggel..

julklapp?!..kan man äta det?!..


..-ja det kan man!








mys hemma i soffan framför brasan.


Tyvärr började julafton sorligt.. Henke och Maddes Nalle kom till himlen.




Sen på eftermiddan så fortsatte julafton hos Yvonne, med stor julgran och julklappar till alla barnen.

Vi bjöds på fika först kl 15.00 och julmat kl 17.00 som var jätte god men den kom inte med på bild.



Julian, Inez och jag



Henke


Alvin



Madde






Tyra och hennes fina julklapp




Alvin och Madde




Emma


Yvonne


Christian







Christofer och Julian



Inez och Alvin





Vi



Det är inte ofta Julian grinar..han är lite söt då.. Robin kanske inte var lika imponerad.


Julian och Christian


Isak



lite snack i barnrummet var mysigt...lite liten stol bara.. eller är rumpan för stor?






åh så kom då tomten vid 16.00






Efter en rejäl vurpa på altanen så kom tomten äntligen in till barnen

Inez skrek som hon sett ett spöke..

Inez var fortfarande lite rädd...




Julian träffar tomten för 1:a gången.det gick galant, han hade med sig en plastkopp fram som han slog tomten på.






Tomten och Lova (hon såg vem som var tomte iår, "-jag såg det på händerna")




Tomten och Inez

Lova, Inez, Emma och Tomten



Julian är mycket koncentrerad när det öppnas klappar

Isak, Lova, Emma, Tyra och Inez

Robin


Julian i sin fluga-body





Mina smycken som jag fått i julklapp av min man..
Men partydödare som jag är nuförtiden så packade jag in mig och Julian i bilen och åkte hem vid 18.30 och lade honom. Jag tyckte han skrek och gnällde för mycket i Egypten då vi försökte lägga honom själv, så jag kände att det är smidigare att lägga honom hemma i sin säng. Jag lade mig själv vid 21.00 och mannen kom hem vid 23.30. Och så var vår julafton detta år, mysig, lite sorlig, men mycket glada barn och god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar