Look by Linn

16 januari

I morse var det min tur att få stanna kvar i sängen när Julian vaknade.
Kl 04.50 vaknade...jag!
kl 05.50 vaknade ...Julian!
kl 06.10 väcker jag Christofer!
Sen lyckades jag somna om, när vet jag inte men när jag tittade så var kl 08.38?! När hände det senast?!
Det blev det skyttetrafik i sovrummet..mannen gick och lade Julian och kröp ner i sängen. Det är tydligen tufft att vara pappa ;).
Men jag fick sovmorgon, och nu är det helt tyst i huset och kl är 09.41. Så skönt..
Jag tar oftast mornarna, när inte C jobbar går han upp men det händer inte så ofta. Ber jag honom så gör han det. Jag har inga större problem att gå upp tidigt, bara jag får lägga mig i tid, och jag vet att C uppskattar att ligga lite längre, så då får han sovmorgon men även fixa lite mer på dagarna. Vi delar upp det bra här hemma.

Igår regnade det hela dagen, skönt att få bort lite snö, men jag har hört att det ska bli kallare igen. Inga problem då jag nu har turbo-vagnen att köra lillen i.
Har hört av Petra att det gått bra med Kajsa, så jag känner mig mer trygg nu, men saknar henne så enormt. Det här känslan att hon alltid var med en, var man än var i huset, toan, i källaren, ute..och visst jag saknar inte hennes jamande, som gjorde att man vaknade mitt i natten och tidiga mornar, men det var en del av henne. Så nu känns det nästan för tyst ibland..dock ej när Julian är vaken.

Igår var det kalas hos Isak, han har blivit 8 år. Han sitter med vid det vuxna bordet nu, går ner på sitt rum och spelar nått spel, sitter där ensam, medans syskonen och Inez lekte och busade för fullt. Och Julian satt och lekte för sig självt, han tittar mest på, bara han får nått och leka med, stoppa i munnen, så är han nöjd.
Åkte hem efter några timmar, beställde pizza, som inte var god och såg filmen "The tourist" med Jonny Depp och Angelina Jolie. Som inte heller var så bra.. men kalaset var skoj.

I morgon är det äntligen måndag och mammafikan, sen på em blir det premiär för kyrkis här uppe på Rotorp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar