Look by Linn

7 januari

Igår kväll hörde jag hur snön vräkte ner från taket... hade ingen lust att gå ut och skotta på kvällen, så jag visste vad som väntade mig på morgonen. På framsidan har vi en väg mellan grinden och vår dörr, och just där landar all snö från taket. Riktigt tung blötsnö, så 20 minuter skottning idag var värre än timmen ute igår. Det var ju ändå +2 grader men det kändes som det redan fryst fast på vissa ställen.


Med nappen imun går allt..

..han drar sig fram..
Kattluckan kommer inte vara hel så länge till, superintressant grej ..hela dagen.

Njöt av solen och + grader ute, så det fick bli på med höstjackan..och ingen mössa för mig.. Så skönt ute, tog en promenad med Veronica och Rufus, spanade på Babyproffsen där jag hittade en Sulky, Emmaljunga Scooter, med 4 stora stabila hjul, bra ligläge och sufflet. Lade även undan en "ryggsäck" från Babytravel, som jag kan ha Julian i. Den klarade upp till 18kg.. undrar dock hur snabbt den tiden går... är det värt att spara de pengarna eller satsa på en haglöfs som klarar upp till ca 25kg..
Vet ju att jag kommer använda den när jag åker tåg hem, och jag inte tar med egen barnvagn, och när vi åker skidor.

Skulle ju kunna skryta med att jag skottat denna stora hög..men det var jag som började på högen och plogbilen (som kom förbi idag) lassade på rejält, så det är inget man vill backa in bilen i.
De har plogat bra på gångvägarna, men på vissa inget alls, så när vi var ute och gick, fick vi verkligen slita oss fram, hjulen satt fast i snödriverna, och driverna var på vissa platser nästan 1 meter..och där hade någon gjort ett litet spår som väg..men inte för en barnvagn, så man fick lyfta övervagnen, inte så jäkla smidigt direkt. Vet ju nu vilka vägar man inte ska passera nu på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar