Look by Linn

6 januari

Nu har vi haft snö i 1 månad..undrar om det blir 4 månader som ifjol?..
Ska inte göra om samma misstag som då, vi skottade inte tillräckligt..eller rättare sagt:
Snön hann ju komma rejält när vi var i Thailand, så när vi kom tillbaks så var det snör överallt, jag var sängliggandes med fötterna i högläge, och en förbannad värk i ryggen..så Christofer var ju den som skottade. Men avd hände när han jobbade och det snöade, jo ingen skottade såklart och snön bara växte. Jag låg inne och var bitter och Christofer slet både på jobbet och hemma. Så nu är jag ute och skottar varje dag, 1 dm i går och sama mängd har kommit under natten. Jag skottar gärna (tränar ju imte nått annat, så frisk luft och kroppen får en omgång mår jag bara bra av.

Nu vågar jag inte lämna lillen inne själv (han rör sig väldigt fort och upptäcker allt som han ser). Gjorde ett tappert försök med barnvagnen i onsdags, ner till fuket och träffade plurrgänget, men vägen hem (uppför) var katastrof. Hjulen hade jag låst, men de ville ändå glida på sidan och modd överallt. Måste ha en ny barnvagn/sulky, med stora hjul, stor och stabil och att han kan ligga i den...Mannen var inte svårövertalad (hjulen är ju lite skeva efter bussmosningen).




" Bad hair day" har jag nästan varje dag nuförtiden..tyvärr! Försökte lösa det med en sjal (reafynd på MQ). Kände mig kanske mer som en städerska, men det lösa, spretiga håret höll sig på plats..alltid något.
Julian har nu haft sin napp när han gått och lagt sig och i munnen när han vaknar..i 3 mornar har han nu vaknat kl 06.30, kan det bero på nappen? Jag tror det och har nu köpt på mig några så han har. På eftermiddagen så somnade han i min famn, lägger honom i hans säng när han har sin vila annars, men det är ju så mysigt att få mysa med honom. Han sov i ca 1,5 timmar, med nappen i, tuttandes hela tiden. Känner att dessa mysstunder glider ifrån mig nu..han är mer igång, det är full fart och sen när han ska sova så måste man lägga tiden på att fixa i hemmet.
Nu när han lärt sig att sova så länge (hoppas det håller i sig) så kanske jag ska sluta upp att vakna 05.45?!..men hur?! försökte gå och lägga mig sent igår, men vaknade ändå samma tid i morse, som resulterar i att jag blir trött på dan...



3 kommentarer:

  1. Rekommenderar Emmaljunga City cross då den är lätt, rymlig och fullt liggeläge. Vi har den och är sååå jäkla nöjda.
    cerox väger betydligt mer.

    Vi ska nu köpa oss en Emmaljunga scooter, men den är endast framåtvänd och Julian är lite för liten för det.

    :-) Tips! KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Vi har en BabyTravler Amsterdam. Framåtvänd...

    http://missjessipessi.blogspot.com/2010/05/perlas-nya-barnvagn.html

    Den har vi varit super nöjda med. Var lite skeptisk till trehjuling först men den har stora och bra lufthjul. Perla var tio månader när vi köpte den och Petter var 6 månader när vi köpte en framåtvänd vagn till honom.
    De har inte tagit någon större skada av att inte glo på oss när vi är ute och går;)

    Kramen//Jessica

    SvaraRadera
  3. Tack för bra tips :)
    Men nu har jag funderat och bestämt mig för en Emmaljunga City Cross. Tror att det är en bra vagn att ha ett tag till och förhoppningsvis får vi fler barn sm vi kan ha då från start. Sen om nått år satsa på en scoter.
    kram

    SvaraRadera