Look by Linn

Årets 1:a semla

Igår em var J så himla gnällig och skrikig..hmm.. inte så rolig som han brukar vara. När jag tog av honom kläderna inför kvällens bad märkte jag att han kissat på sidan så bodyn var blöt, var det därför han gnällde kanske?!
Om ens barn är gnällig ska man tänka på, mat, sömn och ny blöja!!!
Jag tänkte inte alls på det eftersom jag visste att jag nyss bytt och han luktade inte bajs, men vad fel jag hade. Så fort han satte sig i badet sken han som en sol, det gör han varje kväll, är han ledsen eller minsta gnällig blir han så glad när man sätter ner honom i vattnet, han grejsar och grejsar. Nu är senaste leksaken slangen.









Idag blev det ingen enkel tofs utan både tupering och lockar, måste ju lyxa till det ibland. Jag kände mig inte alls pigelin för att sjunga så jag avbokade det och träffade äntligen Maria idag, hon ville träffa mig även om jag var sjuk. Har man 3 barn så är man inte så kinkig, tacksamt för mig som fick en mysig fikastund på Skånskan där jag åt årtes 1:a semla. Satan vad den var god, tur för mig att jag inte jobbar på ett café, gjorde det för många år sen och det var inget posivit när det gällde vikten.

Julia som är 3 veckor äldre än Julian, sken som en sol hela tiden, tyvärr gjorde inte min son det..ville inte ha nån välling till fm-mellis, utan spottade ut det som igår, fräscht!

Maria.

Jag och Julian

Var ju tvungen att gå inom Tinzimara, kunde inte låta bli att köpa dessa. Spanade på dem för ett par veckor sen med Veronica, men köpte dem inte, men nu kunde jag inte låta bli, så bra med ståltråden så man lätt kan binda fast dem runt stången som jag tänkt med de andra rosorna, men dem kan jag nu ha till uterummet. Ska nog ner till Schöön Miljö i morgon för att se ifall de har kvar den grova grenen jag bundit runt gardinstången. Isåfall ska jag skruva fast den över fönstrena i uterummet och göra en liknande variant där så det blir lite mysskänsla även där. Tycker det är svårt att få till det rummet då det alltid står lite öppet så Zeus kan gå in under tak. Det är alltid skitig med löv som blåst in..Men vi får se hur det går.
Nu har jag äntligen fått in lite vår i köket, kommer inte bli så mycket rosa som ifjol, utan bara en lagom touch...hmm..lagom har ju aldrig riktigt varit min grej...ska det va, så ska det va.. spännande at se hur lagom mycket rosa blir iår.





Satte även i ett par långa murgröna och lät klängrankan vara kvar, den fyllde ut bra och det blev inte rörigt fastän det var en annan blomma med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar