Look by Linn

25 januari

Igår var det måndag och full fart hela dagen. Gick hemifrån kl 09.00 för en promenad innan mammafikan hos Veronica. Tog sällskap av Nelina och temperaturen var ca -1 grad ch solen sken, helt underbart. Mammafikan som vi kör på måndagar har skalats ner till "gänget" jag, Nelina, Veronica och ´Josefina och våra bus givetvis, vi skyller ju på dem varför vi vill träffas och fika, umgås och snacka skit.
Det är mycket fika nu, men med lite promenader så håller jag vikten på plats!
På måndagar är det kyrkis här uppe på Vårhem så emellan Veronica och kyrkis så gick vi igenom stan, gick inom Babyproffsen och köpte en bygel till tripp trapp stolen, tvättar nu klädseln, så snart är den uppe.
På kyrkis var det full fräs, mycket äldre barn och volymen var på max, var hemma till kl 16.00 och både jag ch Julian var helt färdiga av allt fika och bus.
Han somnade redan kl 17.30 igår och jag själv kl 21.00.
Men!..02.10 hör jag honom, fan tänkte jag, upp och torka lite snr, vyschade honom i famnen ch lade ner hnm igen, måste få honom att somna om i sin säng. Gick själv ch lade mig i min säng och hörde hur han bökade, skrek lite, pratade...men jag lät honm vara, tänkte att detta tar max 2 timmar (det gjorde det förra gången pga han ätit blåbär). Så min plan var att gå upp om en stund igen ch bädda om honom ch hoppas att han somnar snart. Och när han vaknar på morgonen så säger jag bara till C att det är han sm får gå upp eftersom jag varit uppe på natten (Cjobbade kväll igår). Men då helt plötsligt reser sig C upp och går ner till köket och gör välling (låg inte han och snarkade nyss?!), matar Julian och fixar lite...attans min plan gick nu i kras. Nu var det ju jag som låg kvar i sängen. Vi 03.35 somnade Julian. Vid 05.55 hörde jag honom igen!
Lite kaffe på detta!
Nu är det tisdag och Anette från Mvc-gruppen kommer hit på fika med sin Linnea, fika, fika, fika.. Och ikväll blir det date med Jenny. Vad gör det att man är lite trött när dagar ser ut så här?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar