Look by Linn

5 januari

Dessa dagar i Nora har Julian inte varit gnällig alls innan läggning (han har sin charmperiod mellan 16-18..men inte i Nora. Igår kom vi hem till Halmstad igen och från kl 16...så börjades det :(.. Jag glömde haklappen troligtvis hos mamma, så det har varit mat överallt nu när vi matat honom. Den hårda haklappen är bäst nu, den är stel och det gör att han inte kan slänga sig och sitter rätt så still. Men iallefall, vi badade som vanligt, sen i säng, somnade strax efter kl 18. Men vid 21-tiden så hörde jag honom vakna, gick in och försökte ge honom välling, som inte var av intresse. Ville inte ta upp honom för att han vaknar till då och så är han klarvaken ett par timmar då. Så jag gick och hämtade Eleas napp, in med den och så sjöng vi Björnen sover, om och om igen...sen somnade han.
Själv så vaknade jag i morse 05.45...utan att höra honom..låg till 06.30, (kan inte somna om på morgonen) sen gick jag upp, började bli orolig om han kolat av inne hos sig. Började fixa iordning alla kläder som vi haft med oss i hallen, då hör jag honom leka med täcket, går in, och så ligger han där med nappen i munnen, och klappar händerna..så söt.
Lät han ligga kvar en stund medans jag rensade i hans garderob, Har nu tagit bort de mesta ur strl 74, bodysarna är för korta, likaså byxorna. Och så plockade jag fram strl 80.
På Julians 7-månaders vägning mättes han 74.5 cm och 10,760kg.
Han har haft strl 74 nu i 4 månader tror jag. Vi har också ändrat blöjstrl från 4 comfort fit till 5 Up& Go.
Idag snöar det, och ska göra det hela dagen, så det blir ut och skotta. Brukar som vanligt träffa Veronica på onsdagar, vi får väll se om de har plogat tills dess...ca 1 dm snö som kommit över natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar