Look by Linn

Påskafton

Gårkvällen fortsatte inte som jag trodde...
Julian vaknade varje timme och skrek, tog upp honom och försökte lägga honom. När Christofer slutat sitt jobb 23.00 hade han gått in och hört Julians andetag som INTE lätt bra, ringde sjukvårdsupplysningen och bad om råd. Sen vaknade jag kl 00.00 och var vaken i stort sett hela natten. Julian var helt hysterisk när han låg i sin spjälsäng, så när jag tog upp honom så tog det ett tag att lugna honom men till slut kunde han somna sittandes i mitt knä..när jag satt..

Christofer skulle gått på jobbet kl 10.00 idag men vid 09.00 gjorde vi oss klara att åka in til akuten (här trodde jag at vi skulle vara hemma till lunch..) Efte vi rullat ut från Mickedalavägen när Julian satt i sin bilstol, blev han helt blå i ansiktet och höll på att kvävas, jag slängde mig ur bilen och tog honom i mitt knä när Christofer körde vidare mot sjukhuset. Vilken jävla tur att jag inte var själv, kände jag bara..

På akuten hörde de och kände att han andades jätte tungt och arbetade jobbigt med magen, han inhalerade men det hjälpte inte mycket. Sköterskan informerade att vi blir nog kvar en dag eller två...

Då varken jag eller Julian sovit under natten kunde han ta några snabba lurar under dagen..men de avbröts av provtaggningar och koller..



Jag kände mig rätt slukörd efter natten hemma, så mannen tog på sig att stanna kvar på sjukhuset över natten med Julian. Detta är 1:a gången han sover själv med Julian, men jag litar mer på honom, en sjuksköterska än en övertrött mamma. Och han sa själv att han inte kunde ha sovit hemma när Julian ligger på sjukhus, han måste ha koll på vad som händer (är man sjuksyster så är man).


Jag som köpt jordgubbar till påsk.. fick äta dem på rummet och mysa till det så gott det gick. Fick även lite påskmiddag av personalen. Prinskorv, jansson, ägg och sil. Julian äter inte som han brukar ( det är verkligen ett tecken att han är sjuk) men han slukar äppeljuicen han får på avd 63.


Han har blivit noga kontrollerad och vi ska troligtvis röntga lungorna i morgon..


Mannen åkte hem och tog med lite mat, proteinshake och godis.


Denna nalle fick Julian på akuten, men han slänger den i golvet hela tiden... men tanken var ju väldigt gullig.












Kommer ihåg när vi skulle lägga Julian 1:a natten i egypten själv i spjälsängen... är inte avis på mannen inatt, som tur är han coolare än mig så han kommer ta det med ro.



5 kommentarer:

  1. Men fy så hemskt! Hoppas verkligen att det reder ut sig vad det är med er lille prins. Skickar många tanakr och kramar till er.

    /Matilda

    SvaraRadera
  2. Stackare! Man blir ju så orolig när det gäller dom små. Hoppas på positiva besked i morogn och att lilleman kryar på sig fort.
    Många styrkekramar!

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt!! Så hemskt för er! Hoppas han kryar på sig snabbt! Stor Kram /tessan

    SvaraRadera
  4. gud så söt han är Julian! jag hoppas att allt ordnar sig och att ni snart får komma hem alla tre. kramar

    SvaraRadera
  5. Naaw... krya på Lillen! Kram

    SvaraRadera