Look by Linn

Tidig morgon blir tidig kväll.

Julian vaknar nu runt 6-tiden på morgonen, då blir det frukost inom 1 timme, efter det frukost för mig framför laptopen i köket då Julian leker på golvet. Då vi har satt upp grindarna så blir man rätt så begränsad att hålla sig där han är. Dags att sätta spärrar i alla köksluckor, annars är Zeus mat i fara....och allt annat han kommer åt, häromdan var det grus?! Mellis vid 10 och vid 11-tiden tar han sin vila. Och idag sov han ca 1 h ,50 minuter. Då har vi hunnit äta lunch och han får sin. Nu har vi försökt med detta att hålla han bara till 1 vila om dan, jag badar han vid 17.15 och sen kvällsmat. Han är riktigt trött då, så när man lägger honom vid 18.00 somnar han rätt snabbt, men jag går alltid upp efter han har somnat och hittar honom med fötterna vid kudden och han ligger över täcket och alla nallarna. Bäddar om honom och han snusar vidare och vi får en lugn kväll och tid för oss själva. Jag tycker det är bättre att han går upp tidigt om morgonen och somnar tidigt, det passar min dygnsrytmen.

1 kommentar:

  1. Så har vi också gjort med våra; hellre att de somnar lite tidigare så att vi får några timmar själva och sen upp tidigt med dom. De där ensamma timmarna är värda så mycket!

    SvaraRadera