Look by Linn

Colins läggning..

Nu har vi försökt med ny läggningsrutin för Colin.
När vi ätit/äter vid 18-tiden ger vi honom gröt, sen bad och sen lägger vi honom i hans spjälsäng.
Första kvällen idag, han vaknade redan efter 1 timme, jag brukar då ta upp honom.. ibland ta med honom ner eller amma honom i sängen så han somnar om, och då flytta över honom till hans säng.
Men nu vill jag att han ska somna om utan att jag måste vara med.
Så jag tog upp honom ur hans spjälsäng, då jag märkte att han inte kunde somna om när jag gungade  och vyssjade, bäddade ner honom i sängen med mig, låg som vi brukar gör, med snuttefilten mot kinden. Och så tog jag nappen (som han inte gillar?!) Mös och och höll honom i handen som vanligt vid insomningen.. och han somnade .. men nappen i munnen.
Vi får köra en repris i morgon... vågar ju inte säga nu att han gillar napp bara för att det helt plötsligt gick?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar