Look by Linn

En mammaledig tisdag..

Erikas Vilgot var sjuk idag, så det blev jag och Martina som gjotrde stan, vi som bara skulle gå ner köpa lite frukt, och gå hem till mig och sola på altanen.. vi stannade visst på stan tills hämtning på dagis. Inser at om man stannar hemma går inga pengar åt..
Hissen på H&M, en dubbelvagn är det som går in.. tyvärr inkluderar det inte tillhörande mamma.
 Att besöka H&M, är ingen hit med dubbelvagnen. Men jag var tvungen upp till barnavdelningen och köpa rätt jeans till Julian. Kappahls jeans var för tajta, gör om, gör rätt.
Martina & Juni lunch på Spis & Deli, där de nu höjt allt m ca 10kr?!.. hade inte momsen gått ner?! Där hävdar de att alla råvaror gått upp 50%, därav höjningen.. sista lunchen där alltså.
 Har lunchat här innan, men nu är det tyvärr sista gången, inte ok med 10 kr för vatten & bröd på lunchen?! och allt annat som de satt 10 kr extra för.. såå jävla gott är det inte, ok gott & fräscht, men man blir ju inte smalare, så då är det skitsamma.
På dagis har jag tagit upp med personalen hur de tycker Julian är att ha att göra med. Han lyssnar till det han vill och pratar minimalt. Men de har fler som beter sig exakt som han och de finns även de som är äldre. Så inga konstigheter alls. Arbeta mer med att alltid beröma det han gör bra, så att det inte blir för mycket nej, nej, nej.. Det hade vi listat ut sen iunnan, men skönt att höra att man gör rätt, fastän det tar tid.
Han är för jäkla god när han får pyssla med saker som han trivs med, vara ute i nateuren och grejsa, bada.. men ibland måste man göra saker han inte gillar, då springer han iväg, eller lägger sig platt fall på marken, i spöregn eller lerpölar. Precis som de flesta 2- åringar antar jag.
Kvällsbadet

Kvällsmyset.
Han gillar att vara med Colin, att få ha honom i sin famn, men bara för en stund. I morse låg han intryckt mot soffan, tänkte inte på det men när jag kom närmre så ville han inte flytta på sig, lyfte upp honom och såg att han tagit Colins napp. Sa att det var ok att låna den, och då var den inte så intressant längre.. han testar och jag accepterar ( det mesta) och sen så slutar han oftast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar