Look by Linn

Helt tyst...

mamma åkte innan lunch. Då hade vi hunnit röja i uterummet. Jag åkt till jysk och köpt en till koffert att ha sittdynor i, hittade fina kuddar och en pläd... kan ju inte låta bli.
Så nu är det ordning och reda där med.
Soligt och varmt, så jag ls mig på rn solstol och vilade mig tills jag hämtade Julian.
På dagis sa de att han har hittat "sin plats". En stol där han ska sitta och äta (inte i matrummet) och måla och vara.
När vi kom hem dåg jag att han tittade runt i trädgården. Förklarade att mamma & hundarna åkt vidare till Rossö.
Och vad ont i hjärtat det gjorde på mig när han lunkade vidare.. tyst. Fick dåligt samvete att Jag tyckt det varit stökigt med 2 hundar, Charlie som är både döv och blind och Baloo... som är som Julian: full av energi och på upptäcksfärd.. hela tiden.
Men min Julian trivs bäst när det är full fräs runtomkring honom.. och en mormor som lär honom jonglera, trolla, gå på promenader, mysa... ja det mesta.
Han lade dig i poolen, utan nått vatten i, och somnade?! kl var 15;00.. han sov i nästan 1 timme, jag kunde inte få liv i honom.
Jag tror att när han insåg att hans lekkamrater åkt, då vilade han.
Älskade unge.
Tack mamma för allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar