Look by Linn

Fredag den 18 november!

05.45 väcktes jag idag och det kändes som en välbehövlig sovmorgon.
Ja ni behöver inte oroa er, just nu känns det som om 2 barn räcker. Med mina graviditeter så känner jag mig som en usel mamma till Julian nu när jag kan röra mig väldigt dåligt och inte kan aktivera honom på alla sätt. Så att ha 2 och känna så här är nog lite "over kill". Tack vare Christofer så lider ju inte Julian av situationen som den är nu, de är ute och grejsar, kraffsar löv, plockar äpplen, åker och badar, "tränar" nere i källaren och busar.
Men i helgen så jobbar han, men då kommer mamma ner, vilken räddning säger jag bara! Jättemysigt att hon kommer och bara är här, men jag kommer ihåg förra gången han körde långhelg; jag blev liggandes i 2 dar med värk i hela kroppen. Det funkar ju det med, jag hade inget annat för mig direkt, men mer värk behövs inte, om man säger så..
Grejs med mamma en hel helg, det är lyx!
När vi pratades vid i går sa mamma att barn kostar ju en del?!
Och de blir äldre.. och kanske bor på olika håll, så man har tiden att hinna åka runt och vara med alla..?! Kändes ju lite bekant! Och ju äldre de blir ju mer pengar kostar de.
Hmm, menar hon att vi fortfarande kostar pengar?!
Nej nej..vad har hon fått det ifrån liksom..?!
Men såklart mamma har ju för det mesta alldeles rätt. Jag kommer säkerligen curla runt precis som hon gjort, och fortfarande gör. Kanske jag hade blivit självständigare fortare om hon varit annorlunda, men oj vad jag uppskattat allt hon gjort, och fortfarande gör.
Så det är bara att inse att jag kommer bli fattig av att ha barn, men rik av all kärlek.

Christofer pratade med dagiset igår ang vad vi tagit upp med läkaren och det som sades ang barnpsykologen, de tyckte att han var helt "normal" i sin utveckling och hade inte upptäckt något han var mer "sen" på än andra i sin ålder. Så det kändes ju bra att höra.
vad läkaren även sa att eftersom han är så stor för sin ålder kan många tro att han är äldre och förvänta sig mer utav honom.
Det är mycket man ska veta och ha koll på.

1 kommentar:

  1. Mammor är underbara! Min pusslademed kvällsjobb så jag o brorsan aldrigbehövde gå på dagis utan fick vara hemma.guld!
    Känner igen mig i det du skriver om julians storlek och utvecklingen. Min äldsta var också mycket större än alla jämnåriga - längst i klassen nu- och gick inte förrän han var 18 månader! Du kan ju tänka dig kommentarerna om en som alla trodde var 2,5 år och inte gick...
    Det är inte lätt att vara stor!

    SvaraRadera