Look by Linn

Kl 07.00 väcks jag idag av Julian, som ropar -mamma!

Och då är han redan inne i vårt sovrum!
Har sovit en hel natt, utan någon som ligger kors & tvärs över sängen, ända till kl 07, vardagslyx!
Igår hade jag Loppis här hemma, en bra uppsamling med besökare mellan kl 10-15. Jag har rensat upp ordentligt i källaren med sånt jag inte vill ha kvar och säljer billigt.
Christofer åkte iväg med Julian redan vid 10-tiden, då åkte de till havet och promenerade, solade, lekte & Julian somnade en stund. Kom tillbaks till lunch sen gick de ut igen och Julian grejsade i sandlådan 2 timmar till. Jag låg i soffan och vilade mig emellan loppisbesökarna.
Bra uppdelning. Fick sällskap av Madde och Inez som kom förbi och senare även resten av familjen. Christofer bakade bröd som vi tog till em-fikat.
Han har blivit riktigt duktig när det gäller brödbaket nu, har i en termometer i brödet, så det blir en god skorpa på utsidan och fluffigt i mitten.
Julians sovrutiner går bra, 1 timme max på dagen, gör att vi kan lägga honom vid 18.30 på kvällen och sen tar den läggningen ca 30 minuter. Men som vi märkt nu sover han bättre på natten, utan att ha vaknat och kommit till oss och liiite längre på morgonen.
Igår vaknade jag med ett jävla hugg i högra skinkan, så där som att benet inte håller att stödja sig på, en riktigt otäck smärta. Jag linkade mig fram och fick med hjälp av mina "facebook" vänner reda på att detta var ischias som spökade. Hmm... jag har bara haft en annan typ av ischias, den satte sig som det var en nerv i kläm och gnagde en psykiskt, detta var mer ren smärta. Niclas gjorde mig påmind att det är detta han haft sen i somras! Åh, grattis till honom, NOT! Och han har jobbat på som snickare, rolig kombo?!
Min gick över lite snällt under dagen men kom tillbaks under kvällen, känner av den idag med, men nu har man vant sig lite...
Idag blir det lunch hos svärmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar