Look by Linn

Gjorde samma blunder igår igen..

Julian tog sin vila starx innan kl 13 igår. Tog in honom och sen ville han inte vakna. Vet ju att det tar på krafterna när han ligger och hostar på natten , så jag lät han sov i minst 1,5 timme på dan.
Tog middag kl 17 och sen bad. Det är lika illa att stå bredvid badkaret, man blir nästan mer blöt, så det är bara att sätta sig i det oxå, behöver ju bara tappa upp ca 2 dm för sen när jag sitter i når vattnet kanten!
Att bada eller duscha med honom är väll det som ryggen mår mest skit av när jag är med Julian, men ibland är jag ju tvungen. Efter bad så myser vi i sffan till kl 18.30, sen upp och varav ner och så brukar han somna innan kl 19.
Men igår var han inte supertrött, utan vände och vred, han hostade, jag hostade, han höll på att smna, då hostade jag igen..och så började det om. Nån gång här somnade vi. när jag vaknade till så var kl 19.45.
Vid 21.15 hör jag honm öppna sin dörr, går upp och möter honom i hallen, inser att det blir en till läggning. Så vi lägger oss nu i vår säng. han hstade mycket mer nu, var ledsen efter varje gång, toligtvis då han var så trött, nappen åkte ur, snoret rann och han visste inte hur han ville ligga.
Det bäste var när jag satt, med kuddar bakom ryggen och han lutad mot mig, när han hostade var det lättare för mig att hjälpa honom och jag tyckte andningen lät bättre.
Vid 23.30 kommer Christofer in, hann somna in strax innan...men fick nu chans att räta till ryggen och tror här att Julian lade sig närmre Christofer.
05.30 var Julian redo för att gå upp, tyckte han låg och snackade lite pabapaba pabapaba.. försökte rätta till det med att säga pappa, men då blev han tyst.
Ute så hörde jag hur det regnade och det var helt becksvart, mysigt att veta att man inte måste ut..
Ner och göra shake till honom, latte till mig.
Härliga torsdag har börjat och pappas fru Marina fyller 51 år, grattis!

1 kommentar:

  1. Stackare, båda två! Måste fråga; vad är det för shake du ger julian? Kram! Funkade kläderna förresten?

    SvaraRadera