Look by Linn

Julen är här!

I går kom Julian in innan jag ens hann somna?! Så mellan 22-03.00.. låg han mest på mig, oxå med en fot på min mage eller kind mot kind..
men så tillslut somnade han en dec ifrån mig så jag kunde räta till ryggen. 06.30 var det uppstiging, snacka om sovmorgon en söndag.
Som vanligt var det full rulle. Mamma byggde torn, lekte med handockan kisse, lekte titt-ut, tog lunchläggningen, bakade lussebullar och pysslade med allt annat hon alltid gör.
Tack!



















När jag jobbade på H&M i slutet på -90-talet, vann jag denna i ett julotteri. En stor dekorationsboll i silver. Och som jag haft uppe varje jul sen dess. Nu äntligen finns liknande strl i affärerna.


Ser ni magen i kulan?






Granen är uppe. Och i plast! Satte den för säkerhets skull ute i hallen, så kulorna kan vara kavr...förhoppningsvis till jul.




Mammas lussebullar.


Och nu försvann de vita roserna från entredörren.




och adventsljusstakarna är uppe. Julian kör sitt stretchingpass innan läggning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar