Look by Linn

Igår vaknade jag till vid lunch..

Insåg att jag var tvungen inom jobbet, så det var bara att försöka piffa till sig och åka dit. Försäkringskassan begär nu att jobbet måste omplacera mig till en "lämpigare" tjänst om möjlighet finns. Alltså inget jag måste sitta eller stå stilla, där jag kan röra mig i min minimifart, och vila när jag måste.
Berättade detta för min chef som skulle kolla upp detta. Jag vill jobba men om jag förvärrar värken. Hoppas att det finns nått litet "trivseljobb" på halvtid, och så får kroppen känna efter. Vissa dagar måste jag bara vila hela dagen, men jag är mer än villig att ge kroppen en chans, saknar mitt jobb och kollegorna. Har varit hemma alldeles för länge nu.

Jag kan grejsa och hålla på lite hemma, men jag gör det i min takt, vilar halva dagen och fortsätter om jag känner att kroppen orkar. När jag är hemma så går dagen ut på att lämna Julian, oftast är det mannen som gör det, sen ligger jag på soffan i en "skön" ställning, upp och går mellan varven, pysslar lite, vilar lite, har ju laptopen liggandes i soffan så allt bloggande och loppissurfande gör jag härifrån. Jag laddar mina batterier tills Julian hämtas från dagis. De dagar jag har ansträngt ryggen ex suttit i en bil, blir jag liggandes. Att åka bil är en av de saker jag tycker är plågsammast. Man sitter där man sitter och kan inte vila på nått sätt. Men jag utsätter mig ändå för det då jag måste, vissa situationer tycker jag att det är värt att vara sängliggandes i 2 dagar.
Idag hade jag velat vara hos min bror som befinner sig i Göteborg med sin hjärtsjuka dotter, Alicia. Men då kroppen säger ifrån direkt på morgonen och ryggen är rätt paj så sätter jag mig inte i bilen. Vet att mamma och Johannes är med för att stötta och se vad som händer, men när det gäller familjen så vill man alltid visa att man ställer upp. Tyvärr kan jag bara göra det via telefon denna gång.

Igår köpte vi en tvillingvagn från Easy Walker.
En Urban Jungle fick vi inte in i bagaget, så denna blev det. Jag måste ha nått att frakta båda killarna i då jag lämnar/hämtar på dagis och går ner på stan. Måste piffa till den och köpa lite smådetaljer, men jag är ute i god tid och gör det i lugn och ro. Kände att det är bäst att passa på när ett bra pris dyker upp och innan snön kommer då man ska frakta och konka (Christofers jobb) på barnvagnar.




Idag kom Julian in till oss vid 05-tiden, var beredd på att han skulle vilja gå upp då men han gosa in sig och somnade. Jag hade lagt mig redan vid 20.30 igår. Var helt slut i både knopp och kropp. Men vi låg alla kvar i sängen till kl 07.55?! i morse. Trodde nästan Julian var sjuk och ville inte tvinga upp honom, men kanske det var en liten Jeppson (gillar at sova länge på morgonen) -gen som kom och hälsade på. Han var pigg när vi väl gick upp, så det blir dagis kl 10 istället.


Sitter nu i mysdress och hoppas jag på ett roligt besked från chefen idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar