Look by Linn

Höstblåsorna är tillbaka!

Min lilla stackare..
i fredags så märkte jag några röda prickar på fötterna, mamma anade direkt att det var blåsorna. Det var ju inte ens 2 månader sen han hade det sist?! Läste på nätet att de kan återkomma ,men då i mildare form. Vuxna kan oxå få symtom så som ont halsen, ok, är det den skiten jag haft nu i 2 veckor?!
Igår kväll åkte jag och hämtade mannen från sitt helgpass på jobbet. Kom hem 22.30, somnade efter 23.. mannen kom upp 23.30.. Julian vaknade och kunde inte somna om.. Christofer lade sig hos honom men märkte att han kilade så mycket, så "syster" hämtade flytande tavegyl och så gav vi honom det tillsammans. Sen ville inte Julian sova?!
Efter 02..nån gång.. somnade han eller om det var vid 04?! Dål åg han tvärs över Christofers smalben?! Kom ihåg att han inte ville ligga "normalt" förra gången heller.
06.00 vaknade jag! Piggast i stan?!
07.58 gick mammas tåg, sa till henne att jag tycker de bor liiite väl långt borta!
Att de ska skaffa hus i alla möjliga städer och länder men inte lyckats hitta nått i Halmstad... de får jobba på det helt enkelt.
Men denna helg har varit guld värd för mig, att hon kom ner. Igår plockade jag fram 3st ljusstakar, mer vet jag inte att jag gjorde, men ändå kändes det som om jag blivit överkörd av en traktor, ryggen kändes helt mosad. Och det var därför jag sov så dåligt och vaknade tidigt.
Ringde till dagis, där de sa att dessa blåsor har kommit fram och tillbaks, men att det är viktigt att alla föräldrar har koll och har hemma sina barn, när de är sjuka, annars blir man aldrig av med dem. De smittar bara de första dagarna och förra gången höll de i sig i ca 1 vecka. Så han får vara hemma i morgon oxå, sen får vi se hur han mår.

1 kommentar:

  1. De där blåsorna är de hemskaste, ja nästan iaf, som man kan ha! Både m och jag hade det den sommaren som Noah fick dem. Vi tre har klarat oss en gång och tro mig du vet om du har höstblåsor eller afte som de heter på vuxna. Man kan nästan inte äta något! Lilla Saga fick det två gånger, tätt in på varandra nu i våras och andra gången var mycket lindrigare än första gången som var bedrövlig! Hon hade dem dock "bara" i munnen.

    Hoppas att de går över snart, vet vad du går igenom!

    Kram kram Matilda

    Juligt fint har ni det där hemma!

    SvaraRadera