Look by Linn

Julians shake!

Eftersom Carola undrade så kan jag dela med mig här av Julians shake!

Vi tar vad vi har hemma helt enkelt, så det finns många alternativ :).
Lättast är att blanda allt i en stor shakebägare, de som tränar har visst ett gäng såna hemma..

1dl fruktyougurt (Vaniljen är vår favvo)
1/2dl kesella (i vårt kylskåp har vi bara 1%)
1/2 banan
1/2 avocado
Lite frysta bär är alltid gott
Häll i lite vatten för att få rätt konsistens, beroende hur flytande man vill ha det.
kör ner en mixerstav i 20sek
klart!
Denna shake har vi alltid när vi är iväg då både banan och avocado är bra mellis och mättande. Och glöm inte proteinet ;).

På morgonen..om det är tidigare än kl 06.00..
Kör jag bara yoghurt & kesella
Och är jag ännu tröttare så blir det bara Yoghurt..
som sagt, vi tar det vi har hemma och beroende på hur mycket tid/ork som finns!

Sen häller jag det i en MAM-flaska som rymmer ca 3 dl.

Har man varken banan eller avocado är mjuka päron eller melon oxå gott.

Och Carola, tack för kläderna, man är ju lite glömsk.. de var lite stora, så det är bara super :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar