Look by Linn

Ok!.. då kör vi lite nya läggrutiner... igen!

Igår var det då min läggning.. det tog lite längre än mannens. Men han somnade till slut själv i sängen medans jag stod upp i hans rum. Provade först att sitta utanför i gungstolen, men jag hörde att han hasade sig ur sängen och öppnade dörren, som stod på glänt. När han såg mig och jag sa att -Nu lägger vi oss! Så vände hhan sig snabbt om och kröp upp i sängen. Efter ... 15 ggr så började han bli trött..
Och så är det bara att köra även ikväll.
När jag hämtade han på dagis idag, hade de just ätit mellis. Men Julian hade lyckats rycka åt sig en till macka från vagnen som var på väg att rulla ut från deras avdelning. Om jag är förvånad?!
En av fröknarna medelade att han hade blivit svårsövd på dagen. De lägger honom sist av alla i sin vagn, runt 12-tiden. Men han ska sätta sig upp, rulla runt och bara skrattar, och vill helst hänga sig över sin vagn så han kan röra vid de andras. Vilket tålamod fröknarna måste ha.
Berättade då att han har börjat somna senare numera och ändå vaknar från kl 05.30. Så i mrgn ska de börja med att bara låta honom sova i 1 timme under vilan. Hoppas det kan gör att han somnare lättare på kvällen och sen på dagen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar