Look by Linn

Fascinerande

hur en liten krabat kan omvandla en man..
Min man är nog inget undantag.
Jag kommer ihåg hur han tänkte och tyckte innan Julian kom, han undrade varför vuxna pratade babyspråk? Varför skulle allt ta längre tid när man fick barn?
Igår när jag lagt Julian och han ville inte somna på en gång, Christofer kom hem, gick upp (han skiter fullständigt i 5 min metoden, och att man ska bara gå in och vara tyst)in till Julian "-Nej men lilla söta du, är du lite ledsen, du har ju lilla nallen här som du kan kramas med. Om vi myser en stund så kan du sova sen, inte ska du vara ledsen..gulle gulle gull.." Och när han gick ut, blir Julian tyst och somnar. Det är bra att han kör på sitt vis, lite babyspråk, lagar sin barnmat som han tycker är nyttigt och rätt, mys och vips så sover Julian nöjt med bra mat i magen.
Jag har en man som har förvantlats till en mjukis som pratar babyspråk.. och oj vad han är stolt över sin son.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar