Look by Linn

Torsdag och inget på schemat!

Väldigt ovanligt att inte ha nått uppbokat i veckan, men det är sportlov nu så alla aktiviteter har uppehåll. Dock har jag och Veronica vår date i morgon ändå, men utan rytmik. Men idag då? jag kan ju dra igång i källaren men...känner att jag måste ha nån vecka paus. Skulle behöva till Ikea och köpa mer hyllor, som vi hade till lilla förrådet. 1 st att ha våra skor på och 2 st till alla barngrejer. Men min man är sjuk, har fått feber, så jag tror inte det är aktuellt att dra iväg med honom idag.
Igår sa han att han var sugen på korv, korv?! (är det febern som gör honom groggy)Jag tycker det är gott men min man äter det knappt 1 gång per år. Korv har inget som tillför kroppen positivt, mer än mättnad och att det är gott, men det gills inte. Det ska vara nyttigt, bra med proteiner, bra fett och allt annat som han har koll på och inte jag. Därför står han för all matlagning här hemma. Lyxigt är det ju och smal skulle jag vara om jag enbart åt hans mat, men... "jag kan motstå allt utom frestelser" och frestelser för mig är en chokladbit (kaka)..ja allt sött igentligen... och som jag äter lite då och då..
Det är den stora skillnaden på oss, disiplinen!
Men som sagt nu är han sjuk och då kan det slinka ner en korv..kanske..

Det ska bli "varmare" idag men fortfarande -8 grader och solen strålar in genom fönstret, klockan är 07.45, vi har varit vakna sen 05.15.. snart fm-lur för Julian alltså. Plaskgänget skulle till öppna förskolan nu på fm, men det kommer krocka med hans sovtid, så vi stannar hemma. Jag och Madde har lagt undan "hängblomman", jag ska ha 2st, varför kan jag aldrig bara ha 1 av nått?! Men dessa var så fina..men måste nog vänta till pengarna rullar in i morgon...
Fönstrena är nu putsade (inte jag) så det är kanske min tur att dammsuga idag.. ja ja..jag får väll ta på mig det då.

1 kommentar: