Look by Linn

Fredag

05.38...mamamamama mamammammamamam..

Igår höll vi oss hemma hela dagen (sorry Alex, men vad sägs om nu på tisdag istället? :). Christofer är riktigt dålig nu, han har väll fått samma skit som vi hade innan. Han har heller inte tränat på 2 dagar?! Inte ens gått utanför dörren, då vet jag att han är sänkt. I morse ville han tom åka till doktorn..
Hemma är Niclas och Johannes piggare men mamma, hon har fått lunginflammation. Min älskade mamma, för inte så länge sen var hon sjukskriven och jobbade 25%, men sen blev hon plötsligt utförsäkrad (eller vad det heter) och var tvungen att jobba 100%. Och hon klagar aldrig, hon jobbar på, fastän kroppen bara pallar 25%. Sen åker hon alltid inom Alicia och Johannes (för att hon vill, för att hon älskar att pussa på dem, leka med dem, plaska lite i badet med dem eller bara åka inom och säga -hej!) Och när hon är på väg hem vid ...halv 8-8 på kvällen, så ringer hon mig och vi pratar en stund (om vi inte hunnit göra det under dagen). Men nu har kroppen sagt ifrån, och hon kan inget annat än att bara ligga hemma. Detta är det ända som får henne att ta det lugnt, när kroppen gör henne sängliggandes, låter helt sjukt men det är min mamma, hon som tänker på alla andra först, sen om hon har tid över (händer sällan) så tänker hon på sig själv. Och sen säger hon att jag bor för långt borta (jag vet det och skulle gärna bo ute på vischan jag med, men nu har vi hus i Halmstad och här blir vi att stanna).
Alicia är hemma igen, lilla hjärtat. Och Linda var hittar du krafterna? Beundrar dig, kära du.
Blir så himla glad och rörd, när jag ser att mina vänner är med och skänker ett bidrag till Hjärt-fonden. Tack alla ni!

Idag blir det att piffa till sig, ska hämta min hylla och hängväxterna och sen efter lunch gå på stan med Veronica och Rufus. Och hoppas mannen blir lite piggare under dagen. Och nej, det blev ingen korv igår heller..han gjorde kycklingsoppa.

2 kommentarer:

  1. Tisdag låter utmärkt!! Glöm inte gossebarnet, vi är många här som vill se hur mycket han han har växt ;-)

    SvaraRadera
  2. Då kommer vi till lunchen :).
    kram på dig.

    SvaraRadera