Look by Linn

Plurrgänget heter nu plaskgänget!

06.01 vaknade Julian idag!
Ska bara försöka ändra min kropp att fatta att jag inte behöver vakna innan, men idag bara 20 min innan. Jag är inställd på 05.00 annars. Så idag var det rena sovmrgonen..tror att jag smnade igår vid halv tio.
Vernica ch Rufus var fortfarande sjuka, så jag gick själv ner till kyrkis, visste att bla Helene och lilla Leo skulle dit. Men att Julian tar andras nappar är inte lika charmigt längre, lilla Milian på 5 mån blev av med sin napp ett antal ggr stackarn, föröskte fjeska och ge Julian smörgåsrån..det funkade ett tag.
Idag har vi varit och badat, men nu plaskar de som bara den, så vi döper om dem till plaskgänget. har beslutat mig att det blir ingen fortsättning på simmet för oss, nu har vi gått (snart) 2 omgångar ch vi kmmer fortsätta att åka dit själva, att bada och lära sig simma äär viktigt men, eftersom mannen jobbar skift har det varit lite dumt då han måste ha bilen åt ena hållet och jag måste ha bile åt andra hållet... Så jag hoppas vi få med oss några andra plasksugna vänner när vi ska börja bada själv lite senare.
Nu ligger Julian och sover fm.vilan, sen blir det lunch och uppladdning inför en Ullaredtur med hela familjen, än en gång är det mannens idè.
Ikväll kommer förhoppningsvis en köpare på en byrå vi har i källaren, vi måste (än en gång) rensa bort det vi inte använder. Ut med allt stående och in med mer cash.
Inatt har det regnat mycket så det är mycket barmark som syns, betyder det att våren är på G, eller?!..
I morgon är det rytmik och sen en tur på stan kvällen blir bara mys hemma.
På lördag är vi bjudna hem till svärmor på lunch.
På söndag...har jag inte planerat nått...är det dags att putsa fönsterna då?..
..eller ska jag vänta tills mannen gör det, han brukar ju alltid putsa dem annars, eller betyder det att det är min tur nu efter 4,5 år tillsammans?..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar