Look by Linn

Migrän..

..eller är det bara en riktig jävla spränghuvudvärk jag har haft de senaste mornarna?!
Jag fortsätter att sov som skit, men jag går och lägger mig vid 21.00 så jag vet att jag iallefall får 6 timmars sömn. I natt vaknade Julian vid 3-tiden, eller var det vid 1..?
Kudden låg på magen och nappen vid rumpan, så jag fixade till det och sen somnade han om..men inte jag, hörde han sen vid 05.15..låg ändå kvar till kl 05.45.
När jag ligger helt stilla känns det ok, men så fort jag ska vrida på mig eller ännu värre sätta mig upp i sängen så spränger huvet, från kindbenen till bakhuvet. Det ända jag längtar efter då är att han ska sova sin fm-vila så jag kan lägga mig igen..men det är ju ca 4 timmar dit och jag vet att bara jag kommer upp får i mig värktabletter, lite frukost, så känns det uthärdligt..men fortfarande inte ok.
Nu sitter jag och svettas ..? Men mitt på dagen mår jag bara bra..
Har jag ärvt mammas migrän, kommer ihåg att hon ofta hade det när vi var små. Nu nämner hon inte alls mycket över det..kanske det är all annan värk i hennes kropp som är så mycket värre att migränen är inget att klaga på.

Julians ögon är iallefall lite bättre, i morse var det bara 1 öga som var kletigt.. så det känns positivt.
Han gnäller inte över det utan bara när man ska torka bort snoret, det är nog det värsta han vet. Han fortsätter nu med samma sov rutiner, 1 gång på fm och 1 på em, lägger sig vid 18-tiden på kvällen och somnar strax efter.

För att skapa bättre sömn (som dock inte funkar för mig..ännu) har vi släppt ut Zeus på natten, han verkar supernöjd, kommer in på morgonen, äter lite och sen vill han ut igen..på dagarna brukar han ligga utslagen i soffan eller nere i källaren i flera timmar. Han trivs bäst med att vara ute och vi slipper hälla vitpeppar i trappen ( har lagt ut stora filtar i trappen, och då har han inte klöst, men det känns lite osäkert att gå på dem då vi inte skaffat trappräcke ännu).

Idag blir det att städa lite och promenad med Maria på em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar