Look by Linn

1 Februari

Satan vad jag har hostat inatt... somnade igår kväll 22.35 och sen vaknade jag ca varannan timme av att jag hostade, så iriterande hosta som retade i halsen, som tur är lugnade det sig fram på tidig morgon.
Jag hade "sovmorgon" idag, då Christofer är ledig..dvs.. jag vaknade 05.05 av att Julian ligger inne i sin säng och pratar..Christofer sover djupt bredvid mig.. jag kan inte somna om då jag hör att Julian är vaken, så jag inväntade rätt stund att väcka han som skulle ta morgonen, snällt av mig att vänta till 05.55 tycker jag. Sen stängde jag ögonlocken och gick upp 08.15. Men efter natten hostattacker och min väckning vid fem-tiden, kände jag mig ändå lite trött. Men jag hade en promenad-date med Maria och lilla Tage kl 10.00 så jag ville upp och fixa lite innan.
Eftersom lillen varit vaken sen kl 05.05 var han trött strax efter 09.00..så jag lade honom ute i vagnen och han somnade så gott. När vi var ute och gick var det lagom väder, +2grader..
när jag väl kom hem till lunch så började det falla ner regn/snö..och detta pågår fortfarande nu, 3 timmar senare.

Har beställt denna beiga från Mio, skall komma till butiken på fredag och hoppas den blir matchande färg till vår soffa, 695kr och inget köptvång då man beställt den, perfekt. Känner att vi behöver ha en bredvid soffan under spegeln till Julian..när han blir tillräckligt stor för att sitta själv och ta sin välling, vår beiga soffa är ju ingen höjdare att få mat i, även om vi har ett mirakelspray..

så vi beställer en beige Zit Zack säck i ställe?!

..det blir nog bra.

När jag började dammsuga idag flög Zeus upp på hyllan i gästrummet.

Mannen hade backat semelbröd igår, som jag gjorde mandelmassa och grädde till idag, då jag inte hade någon fika date idag med några mammor så blev det fika med min familj..älskar att fika. Så vi stylar till ett "fika-semla-kort".

När jag tog min promenad idag, gick Christofer ner i källaren och fortsatte riva ner våtrumstapeten i tvättstugan, ett riktigt skitjobb som jag inte vill ta över direkt.. så efter vår lilla fika i soffan så somnade han i fotöljen..det är tufft att vara hårt-arbetande-familjefar..men nån måste göra jobbet.
Lyssnade igår på radion, min gamle klasskompis Carola var med och pratade om mat. Vi gick tillsammans från Lekis till årskurs 9:e. När man är en liten klass från en liten byhåla har man rätt så bra koll på varandra..då iallefall. Nu skulle hon prata om mat i sin lilla stad, hon är en av testlagarna i Ica-tidningen Buffé. Hon hade dock tappat bort Noradialekten men skrattet kände jag igen direkt. En härlig tjej!.. har hennes blogg länkad till vänster..
Tack vare facebook och bloggar så har man koll på varandra igen, man vet vad som händer i varandras liv, nyfiken som man är älskar jag detta nätverkande...alla mina 300 vänner på fejjan ringer jag inte till och snackar med direkt.. istället för att köpa veckans "Se & Hör" så spanar man på fejjan och är uppdaterad av alla nyheter och roligt "skvaller"... och jag bjuder på mitt!

2 kommentarer:

  1. Kul att du hörde mig :) Men "Lilla stad"? Ok, de uppgav att jag är från Viskafors visst, men det tillhör Borås kommun och Borås har väl sisådär 110 000 invånare tror jag =D
    Bor 1,2 mil söder om Borås, om ni har vägarna förbi ;)

    SvaraRadera
  2. Godmorgon vännen!

    Jag fick en svart säck från Mio när jag fyllde 30 år av mina svärföräldrar. Jag önskade mig den just för att Sixten skulle få ha den i vardagsrummet. Nu ligger han i den varje morgon och kväll med välling framför I drömmarnas trädgård. Han har legat där sen han var 6 månader. Lägg en kudde under vällingen så dricker han själv ska du se.

    Mys mys KRAMAR

    SvaraRadera