Look by Linn

Ögonfluss premiär för Julian

Igår upptäckte jag att min "grind inte är så bra längre, mamma tyckte vi skulle sätta upp grindar från IKEA istället, så får det bli..måste bara köpa dem först.

Igår var vi i BVC-gruppen inbjudna till Biblioteket på rytmik. Så mysigt rum och Ulrika som hade sångstunden, var helt underbar. Så hit kommer vi fler ggr. Bra att barnen kan leka där och man kan sitta och äta tillsammans. När det är för mycket fokl på kyrkis, går vi nog hit i fortsättning.

Äntligen var Pernilla, Kristofer och Lilly med oss igen. Bredvid sitter Nelina och Elea


Veronica, Rufus och Julian.

Josefina, Cornelia och Pernilla.

Elea, Rufus och Julian som redan läser i en bok.

Jag har ju märkt att Julian är förkyld..igen, stackarn. Och jag tyckte han var lite glansig i ögonen i går, men i morse när Christofer tog upp honom var han helt igensmetat runt ögonen. Ögonfluss!
Vet ej hur han blivit smittad men nu gäller det för oss att inte smitta ner någon annan. Föräldra träffen vi skulle haft idag, går vi inte på, kyrkisen i morgon, blir en promenad istället. Det är förbjudet att simma när man har fluss, så det missar vi, igen. Förhoppningsvis vill Maria ta en promenad i stället för fika på torsdag em. och rytmiken på fredag håler vi lite öppet, beronde på om det gått över, annars kan det sitta i 1 vecka.

Igår så kände jag mig inte pigg, fick feber på kvällen och låg och frös, fastän jag tagit ibumetin. Lade mig redan vid nio-tiden, var vaken under natten ett antal ggr, har haft svårt att sova nu de senaste nätterna..vet ej varför. Men som tur var tog Christofer morgonen. Jag tog ibumetin igen och sen svettades jag, så skönt att känna att det går ur kroppen så snabbt. För 2 veckor sen hade jag feber senast, då hade jag det i 3 dagar..
Christofer är frisk, som alltid.. Mycket motion och rätt kost är nog inte så kombination.

Idag lyser solen så vi tog en promenad på förmiddagen, kände att jag var tvungen att få lite frisk luft, och att Julian kunde få sova ute lite.



Så här ser tvättstugan ut nu..



Rytmiken på Bibioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar